اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان:

مهم‌ترین دستاورد 9 دی ناامید کردن دشمن است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: مهم‌ترین دستاورد 9 دی بصیرت وآگاهی مردم و ناامید کردن دشمن است.

مهم‌ترین دستاورد 9 دی ناامید کردن دشمن است
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان عصر امروز در مراسم 9 دی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: در طول تاریخ اساساً دو دیدگاه ابزارانگارانه یا منفعت طلب و عارفانه یا حقیقت طلب نسبت به دین وجود داشته و دارد و خواهد داشت.
وی با بیان اینکه نتایج و تفاوت این دو دیدگاه زیاد است، اظهار داشت: اساسا دیدگاه ابزارانگارنه، دین را برای خود می‌خواهد و نه برای دین و اگر از دین دفاع می‌کند، برای کسب جایگاه، مقام و ثروت است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان تصریح کرد: دیدگاه عارفانه اساساً دین را برای دین می‌خواهد و نه برای اهداف و مطامع شخصی می‌خواهد.
حجت‌الاسلام حنان با بیان اینکه تشخیص این دو دیدگاه بسیار دشوار است، چون هر دو شعار دین می‌دهند، ادامه داد: راهکار تشخیص بین این دو دیدگاه، بصیرت است.
وی با اشاره به اینکه بصیرت راه نجات انسان از انحرافات بوده و دو معنای لغوی و اصطلاحی دارد، خاطرنشان کرد: از نظر لغوی به معنای دقت خاص و از نظر اصطلاحی عرفان نیروی انسانی بوده که انسان را در شناخت حقایق کمک می‌کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان اذعان کرد: بصیرت با خرافه پرستی به دست نمی‌آید بصیرت مسئله‌ای است، که در بستر یک حرکت جوهری شکل می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حنان تقوا، بهره‌گیری از ابزار شناخت انسان و بهر‌ه‌گیری از فکر و اندیشه و خرد دیگران را از راهکارهای رسیدن به بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: هوای نفس مانع بصیرت و تشخیص حق از باطل است.
وی افزود: بصیرت دو گونه کامل و ناقص بوده که در بصیرت کامل شناخت حوزه فکر، تفکر و اندیشه در میدان عمل عملیاتی می‌شود، ولی در بصیرت ناقص شناخت حوزه فکر، تفکر و اندیشه در میدان عمل عملیاتی نمی‌شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان با اشاره به حماسه 9 دی 88 اذعان کرد: مصادیق زیادی از بصیرت وجود داشته که یکی از مصادیق کامل بصیرت تاریخ انقلاب 9 دی 88 است.
حجت‌الاسلام حنان دفاع از ارزش‌ها را یکی از ویژگی‌های حماسه 9 دی عنوان کرد وگفت: خروجی این حماسه یک خروجی جمعی بود، که از همه اقشار و اصناف آمدند، که این نیز یکی دیگر از ویژگی‌های حماسه 9 دی است.
در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: حماسه 9 دی یکی از نقاط عطف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
جعفر حیدری با بیان اینکه باید این روز را روز شکرگزاری برای خود تلقی کرد، ‌اظهار داشت: شکر بر دو نعمت بزرگ، یکی شکر بر وجود رهبری بصیر که با بصیرت خود علم هدایت این ملت قرار گرفته و دوم بر وجود ملتی که این علم هدایت را به خوبی دیده و در زمان مناسب آن بصیرت را به نمایش گذاشته است.
‌بزرگداشت حماسه 9 دی با موضوع بصیرت دینی در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی مجتمع امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تشکل‌های سیاسی اسلامی، هیئت‌های مذهبی، بسیج و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان و به همت مجمع اسلامی دانشجویان واحد بروجرد برگزار شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول