اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

اجازه استفاده از امکانات شهرداری را به نامزدها نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد در ارتباط با نامزد شدن یکی از معاونان شهردار مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه استفاده از یک ریال از امکانات شهرداری به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را نمی‌دهیم.

اجازه استفاده از امکانات شهرداری را به نامزدها نمی‌دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمحمد پژمان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این که فردی بخواهد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شود حق مسلم او است اما در این راستا به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که حتی یک ریال از امکانات شهرداری مشهد برای سوءاستفاده نامزدها استفاده شود و یا اینکه جانب‌داری از فردی با استفاده از امکانات شهرداری مشهد، صورت گیرد.

*ایستادگی در مقابل سیاسی‌کاری در شهرداری مشهد ژست سیاسی نیست

پژمان در ارتباط با سیاست‌های شهرداری مشهد برای دوری از هرگونه فعالیت‌های سیاسی افزود: شهرداری مشهد در مقابل هرگونه سیاسی‌کاری در فضای شهرداری مشهد ایستادگی کرده است و این به هیچ عنوان یک ژست سیاسی نیست.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برای نامزد شدن معاونان و کارکنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان توصیه‌ای نشده اما با این وجود افراد در نامزد شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مختار هستند.

*مشکلات در مکانیزم پرداخت سود اوراق مشارکت
شهردار مشهد در ادامه و در پاسخ به سؤالی در ارتباط با انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های شهرداری مشهد افزود: توسعه شهر امری ضروری و انکارناپذیر است اما در این راستا تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های شهری یکی از مشکلات این حوزه است.
وی انتشار اوراق مشارکت را یکی از راه‌های تامین درآمد برای شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: استفاده از اوراق مشارکت یکی از راه‌های تامین درآمد است اما در این راه نیز مشکلاتی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به پرداخت سود اوراق مشارکت اشاره کرد.
شهردار مشهد در ادامه نبود دوره تنفس برای باز پرداخت سود اوراق مشارکت را از جمله این مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: پس از دریافت اوراق مشارکت در مدت زمان سه ماهه باید نسبت به پرداخت سود آن اقدام کرد.

*مشخص نبودن نظامات پرداخت اوراق‌ مشارکت شهرداری مشهد با دولت
وی در ادامه به اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: در ارتباط با انتشار اوراق مشارکت در شهرداری مشهد و در حوزه حمل و نقل مقرر شد که 50 درصد این اوراق مشارکت توسط شهرداری مشهد و 50درصد دیگر توسط دولت پرداخت شود.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: هنوز نظامات پرداخت این نوع اوراق مشارکتی مشخص نشده و در این راستا و در طرف دولت مشخص نشده است که چه کسی متعهد پرداخت 50 درصد سهم دولت در حوزه اوراق مشارکت است.

*تخصیص 3میلیارد و 200میلیون تومان کمک دولت در حوزه بلیت
پژمان در ادامه و در ارتباط با کمک‌های دولت در حوزه حمل و نقل عمومی افزود: در حوزه بلیت اتوبوس و کمک به بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد دولت تعهد کرده بود که 15میلیارد تومان را برای این امر اختصاص دهد که از این مبلغ در حدود 6.5 میلیارد تومان آن به بخش اتوبوسرانی شهرداری مشهد و یارانه بلیت اختصاص دارد.
شهردار مشهد افزود: بر این اساس تاکنون از سوی دولت در حدود 3 میلیارد و 200 میلیون تومان در حوزه اتوبوسرانی و بهره‌برداری از خط یک قطار شهری مشهد اختصاص داده شده است.
پژمان همچنین از مشخص شدن سهم مشهد از اعتبار 2 هزار میلیارد دلاری در حوزه مترو و قطار شهری خبر داد و افزود: دولت 2 میلیارد دلار را برای متروی تهران و چند کلان‌شهری که ایجاد مترو در دستور کار دارند تخصیص داد که از این مبلغ یک‌هزار میلیارد دلار آن به تهران و باقی‌مانده آن برای سایر شهرها در نظر گرفته شد.
شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به مشخص شدن سهم مشهد در اعتبار مترو از سوی وزارت کشور، در سه‌شنبه هفته جاری با مدیرعامل صندوق نشستی برای این موضوع داریم.

*انتقال گازوئیل کم گوگرد از 22بهمن‌ماه سال جاری کلید می‌خورد

وی در ادامه و در ارتباط با تامین گازوئیل کم‌گوگرد افزود: برای تامین گازوئیل کم‌گوگرد مشهد مقرر شد که از دو پالایشگاه تهران و اراک گازوئیل از طریق لوله انتقال داده شود که با توجه به قول دوستان امیدوار هستیم گازوئیل کم‌گوگرد در 22بهمن ماه سال جاری از تهران به مشهد انتقال داده شود.
انتهای پیام/ن10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول