اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته ملی بسیج تغذیه انجام می‌شود

ارائه مشاوره تلفنی تغذیه توسط کارشناسان در شیراز

خبرگزاری فارس: کارشناسان تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هفته بسیج تغذیه به صورت تلفنی به علاقمندان مشاوره تغذیه ارائه می‌کنند.

ارائه مشاوره تلفنی تغذیه توسط کارشناسان در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی این دانشگاه اظهار داشت: هفته ملی بسیج تغذیه از امروز ۱۰ دی ماه جاری آغاز شده است و در این هفته علاقمندان می‌توانند با تماس با شماره‌های ۲۱۲۲۴۴۵ و ۲۱۲۲۴۰۳ با مطرح کردن سئوالات خود، به صورت تلفنی مشاوره دریافت کنند.
الهام کاووسی افزود: در این دوره از برگزاری هفته ملی بسیج تغذیه سعی می‌شود که با ارائه آموزش‌های عمومی بر پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و اصلاح عادات غذایی جامعه تاکید شود.
وی ابراز داشت: مواردی که عموم مردم در راستای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن و اصلاح عادات غذایی باید در نظر بگیرند در قالب هفت توصیه طلایی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد توصیه‌های پیشگیری از چاقی بیان کرد: در برنامه غذایی افراد باید مصرف انواع فست‌فودها کاهش و مصرف انواع سبزی‌ها و میوه‌ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: روزانه نباید بیش از دو ساعت از کامپیوتر و یا تلویزیون استفاده نشود همچنین افراد چاق باید از انواع شیر و لبنیات کم چرب استفاده کرده و از مصرف انواع نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌های صنعتی و تنقلات کم‌ارزش اجتناب کنند.
این کارشناس اضافه کرد: انجام ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی یا پیاده‌روی روزانه، پرهیز از مصرف روغن جامد و کاهش مصرف دیگر روغن‌ها و استفاده نکردن از رژیم‌های غذایی خودسرانه برای کاهش وزن از دیگر موارد هفت توصیه طلایی است.
کاووسی همچنین گفت: در این هفته هر روز به یک عنوان نام‌گذاری شده که امید است با همکاری سایر بخش‌ها بتوانیم گامی در راستای اصلاح عادات غذایی جامعه و پیشگیری از چاقی برداریم.
کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: امروز شنبه تأثیر اضافه وزن و چاقی بر سلامت، فردا یکشنبه نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی تغذیه صحیح و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و دوشنبه این هفته نیز تأثیر فعالیت بدنی در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی تبیین می‌شود.
وی در ادامه ابراز داشت: همچنین سه شنبه این هفته مصرف بی‌رویه غذاهای آماده و فست‌فودها و تأثیر آن بر روند اضافه وزن و چاقی، چهارشنبه، پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان و پنج شنبه مادران چاق، کودکان چاق، جامعه چاق و سرانجام جمعه روز پایانی این هفته نقش بخش‌های مختلف توسعه در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول