اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش اردبیل؛

طرح توزیع پوشاک و تغذیه رایگان در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: به همت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل طرح توزیع پوشاک و تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم استان اردبیل آغاز شد.

طرح توزیع پوشاک و تغذیه رایگان در اردبیل آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که پیش از ظهر امروز در یکی از مدارس روستای ارشق برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح توزیع پوشاک و تغذیه رایگان با هدف حمایت از دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت انجام می‌شود.
احمد محمودزاده ادامه داد: در این طرح که به مدت 80 روز ادامه دارد پوشاک، تغذیه مناسب و دفترچه در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه در قالب این طرح دانش‌آموزان مناطق محروم با ایجاد برخی از امکانات رفاهی کمترین دغدغه را در تحصیل خواهند داشت، گفت: هدف آموزش و پرورش دستگیری از دانش‌آموزانی است که خانواده‌های آنها قادر نیستند نیازمندی آنها را تامین کنند.
محمودزاده همچنین از آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان اردبیل نیز خبر داد و افزود: از امروز توزیع شیر رایگان نیز در مدارس راهنمایی و ابتدایی بین دانش‌آموزان دختر و پسر آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در قالب این طرح دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیر‌دولتی، پیش‌دبستانی و مهدها هر هفته سه نوبت شیر رایگان دریافت می‌کنند.
این مسئول بیان داشت: توزیع شیر رایگان در مدارس تا پایان امسال در 19 منطقه و نواحی آموزش و پرورش  استان اردبیل ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل یکی از اهداف اجرای این طرح را نیز فضاسازی و ایجاد فرصت مناسب برای حفظ و پایداری سلامت دانش‌آموزان اعلام کرد.
وی حفظ تندرستی در سایه تغذیه مناسب و ورزش مستمر را یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش اعلام کرد و بیان داشت: ‌تلاش می‌شود با این اقدامات دانش‌آموزان با سلامتی و روحیه مضاعف در سنگر تعلیم و تربیت حاضر باشند.
محمودزاده همچنین به توزیع قرص آهن در بین مدارس راهنمایی و متوسطه دخترانه اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از چند روز پیش در مدارس دخترانه اردبیل آغاز شده و قرار است دانش‌آموزان در 16 هفته قرص آهن مصرف کنند.
وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: در قالب این طرح نیز 60 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه و راهنمایی دخترانه قرص آهن دریافت می‌کنند که بیشتر این دانش‌آموزان در مقطع متوسطه هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول