اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر:

13 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در نوزدهمین دوره هفته کتاب با اجرای طرح عضویت رایگان بیش از 13 هزار نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر درآمدند.

13 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر شدند
صدرالله محتشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: همزمان با هفته کتاب و با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون بازدید مدارس و مراکز فرهنگی از کتابخانه‌های عمومی، نواختن زنگ مطالعه و علم آموزی در مراکز آموزشی، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و هنری، جلسات قصه گویی و قصه خوانی، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد.
وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد و گفت: با توجه به اهداف متعالی کتابخانه‌های عمومی به ویژه ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه، همچون سال‌های گذشته، کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به پذیرش عضویت رایگان اقدام و از این طریق بیش از 13 هزار نفر عضو این مراکز شدند که این نشانگر رغبت و گرایش عمومی به مقوله کتاب و کتابخوانی و موفقیت کتابخانه‌های عمومی در جذب آحاد جامعه به این مقوله است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: از تعداد علاقه‌ مندانی که در هفته کتاب به کتابخانه‌های عمومی پیوستند، قریب به 3 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان، بیش از 2 هزار و 900 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان و بالغ بر 2 هزار و 800 نفر در کتابخانه‌های عمومی جم عضو شدند.

*بیش از 5000 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اهدا شد
وی ادامه داد: با اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب سال جاری، بیش از 5 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.
محتشم گفت: طرح اهدای کتاب و منابع کتابخانه‌ای که به منظور جذب مشارکت عمومی در حفظ میراث مکتوب و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب اجرا شد، منجر به اهدای بیش از 5 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان شد.
وی جلب مشارکت‌های عمومی در توسعه کتابخانه‌های عمومی را مهم‌ترین هدف این طرح برشمرد و اضافه کرد: طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی به صورت مداوم اجرا و تمام کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های جمع‌آوری منابع مکتوب و غیرمکتوب در طول سال فعال هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: با اجرای این طرح، کتاب‌ها از کتابخانه‌های شخصی به کتابخانه‌های عمومی منتقل می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد و موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین سنت حسنه اهدا می‌شود.
انتهای پیام/م20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول