اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

ترویج نماز در ادارات در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان گرمی گفت: ترویج اقامه امر واجب نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

ترویج نماز در ادارات در دستور کار قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری پیش از ظهر امروز در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان گرمی اظهار داشت: بخشنامه‌‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ نماز جفا به این فریضه واجب الهی است اما همگان باید خود را در برابر اجرای این واجب مسئول بدانند.
وی با تاکید بر اینکه در ادارات کارکنان ما خود باید مروج فرهنگ نماز باشند، افزود: پیشگامی ادارات در برگزاری نماز جماعت می‌تواند به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و هیچ نیازی به دستور‌العمل و بخشنامه نیست.
صفری اقامه نماز جماعت را عاملی مهم در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: ادارات ما باید از همه لحاظ مروج  فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند و این خواسته بزرگی از ادارات نیست.
صفری احساس مسئولیت اعضای شورای فرهنگ عمومی را در راستای اقامه نماز جماعت در مجموعه اداری خود ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: مسئولیت‌شناسی اعضا باید منجر به تعطیلی کار اداری در وقت اذان، تذکر به سهل‌انگاران و اقامه نماز جماعت کارمندان شود و یقیناً بازتاب برگزاری نماز جماعت در ادارات، کمتر از آثار هدایتگر خطبا و وعاظ در مساجد و منابر نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی فرماندار گرمی نیز در این جلسه توجه به نمازخانه ادارات را در امر اقامه نماز ضروری عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید با مفرش کردن نمازخانه مجموعه اداری خود، فضای مناسبی را برای به‌جای آوردن نماز جماعت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه نماز جماعت در برخی از ادارات گرمی به طور مرتب برگزار می شود تصریح کرد: برگزاری با انگیزه وبا روحیه این فریضه، علاوه بر بعد ترویجی و تبلیغی آن در جامعه، روح همیاری، همکاری و مشکل‌گشایی نسبت به همدیگر و مراجعه‌کنندگان را در ادارات بر می‌انگیزد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول