اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی مازندران:

17 کشتارگاه صنعتی در مازندران فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری اتاق بازرگانی مازندران از فعالیت 17 کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های این استان خبر داد.

17 کشتارگاه صنعتی در مازندران فعالیت دارند
محمد کاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به نقش تولید در جامعه اظهار داشت: اگر در کشور تولید نبود، ارزآوری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی که ایجاد درآمد می‌کند حاصل نمی‌شد.
وی درباره پیشرفت‌های اقتصادی استان مازندران در سطح کشور گفت: با توجه به تلاش‌های اخیر، برند بسیاری از محصولات تولیدی که در مازندران تولید می‌شود در سطح کشور کم‌نظیر است و شرکت‌های مواد غذایی و صنعتی فراوانی در مازندران و حتی در شهرستان آمل که یکی از صنعتی‌ترین شهرهای این استان بوده در حال ارزآوری است.
مدیرعامل انجمن صنعت و معدن آمل که کارنامه‌ای 40 ساله در بخش صنعت دارد، بیان داشت: در صنعت طیور و مرغ نیز مازندران 15 درصد سهم کشورمان را در اختیار دارد و در تامین مرغ گوشتی کشور نیز با وجود شرکت‌هایی مانند زربال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
کاوه اضافه کرد: 17 کشتارگاه صنعتی در مازندران فعالیت دارند که از آنها حداقل 10 کشتارگاه پیشرفته بوده و مشابه آن را در کشور خیلی کم داریم البته این کشتارگاه‌ها از تکنولوژی مدرنی در ایران استفاده می‌کند که مانند آن در کشور محدود است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه حدود 40 تا 60 درصد جوجه یک‌روزه کشور در مازندران تولید می‌شود، گفت: البته در بخش صنعت مازندران نیز مشکلاتی وجود دارد که باید با درایت و توجه مسئولان از بار مشکلات کاسته شود.
وی مازندران را از استان‌های پیشگام تولید برنج کشور دانست و متذکر شد: در بخش تولید مرکبات، توزیع و صادرات آن این استان از برترین‌های کشور است و همچنین در بخش تولید گل و گیاه نیز مقام‌های برتر کشور در اختیار این استان قرار دارد.
وی در پایان عنوان کرد: شهرستان آمل حدود نیمی از صنعت مازندران را در اختیار دارد که صنعت‌گران این شهرستان با تلاش و کار مضاعف برای بهره‌وری، تولید و اشتغال جوانان توانستند گام‌های بلندی بردارند البته مسئولان ارشد نیز باید با حمایت صنعتگران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گره از مشکلات‌شان وا کرده و برای پیشرفت کشور حمایت از صنعت را در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول