اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور:

تعطیلی کشتارگاه کنگاور حتمی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور گفت: وضعیت فیزیکی ساختمان کشتارگاه و رعایت بهداشت در آن به گونه‌ای است که نیاز به احداث کشتارگاه جدید و تعطیلی این کشتارگاه حتمی به نظر می‌رسد.

تعطیلی کشتارگاه کنگاور حتمی است
حشمت‌الله عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگاور اظهار کرد: در بازدیدی که از کشتارگاه کنگاور داشتم متوجه شدم که وضعیت فیزیکی ساختمان کشتارگاه و رعایت بهداشت در آن به گونه‌ای است که نیاز به احداث کشتارگاه جدید و تعطیلی این کشتارگاه حتمی به نظر می‌رسد.
وی تصریح کرد: تا زمان فعال شدن بخش خصوصی یا نیمه دولتی برای احداث کشتارگاه جدید و مجهز، شهرداری به عنوان متولی این کشتارگاه موظف است نسبت به رفع نقایص بهداشتی و فیزیکی این مکان برای عرضه گوشت سالم به مردم اقدام کند.
عزیزی اضافه کرد: جدا کردن ورودی ماشین حمل دام زنده از ورودی افراد پیاده، احداث اتاق مجزا برای تخلیه و تمیز کردن امعاء و احشاء دام ذبح شده، بهسازی سیستم جمع‌آوری فاضلاب، جدا کردن سالن کشتار گاو و گوساله از سالن کشتار گوسفند از جمله اقداماتی است که شهرداری باید انجام دهد.
فرماندار کنگاور ادامه داد: شهرداری همچنین تا تعیین تکلیف قطعی این کشتارگاه وظیفه دارد نسبت به تعمیر‌، اصلاح و بهسازی دیوار، کف سالن کشتار و نیز محوطه کشتارگاه، نصب جرثقیل برای آویزان کردن لاشه دام، تهیه پمپ فشار (دستگاه سمپاش) جهت شستشو و ضد عفونی کردن سالن و محوطه کشتارگاه اقدام کند. 
وی در پایان گفت: احداث اتاق کارشناس بهداشت و نیز معاینه دام، ریلی کردن خط کشتار، تجهیز و بهسازی سرویس بهداشتی، راه‌اندازی محلی برای نگهداری دام در شب پیش از کشتار و نصب ترموکینگ ماشین حمل گوشت از جمله مواردی بوده که شهرداری موظف است تا تعیین تکلیف قطعی این کشتارگاه برای ارتقای سطح سلامت دام زنده و گوشت حاصله از کشتار در این محل انجام دهد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول