اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:

تعطیلی 40 درصد کشتارگاه‌های سنتی کشور

خبرگزاری فارس: ‌رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تعطیلی 40 درصد کشتارگاه‌های سنتی کشور در چند سال اخیر در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 50 کشتارگاه صنعتی در سطح کشور در حال ساخت است.

تعطیلی 40 درصد کشتارگاه‌های سنتی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید‌محسن دستور بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی برگزار شد، به مهم‌ترین محورهای فعالیت این مجموعه در کشور اشاره کرد.
وی افزود: مبارزه با بیماری‌های دامی، مبارزه با گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از جمله این محورها است.
رئیس سازمان دامپزشکی از افتتاح 12 کشتارگاه صنعتی در سطح کشور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 50 کشتارگاه صنعتی در سطح کشور در دست ساخت است.
دستور از سرمایه‌گذاری گسترده در بخش طیور در کشور خبر داد و گفت: 220 مورد کشتارگاه طیور به صورت صنعتی در سطح کشور فعال است.
وی ادامه داد: در راستای ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی چند‌ برنامه در دستور کار است که راه‌اندازی کشتارگاه‌های صنعتی و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی از جمله این برنامه‌ها است که باید عملیاتی شود.
رئیس سازمان دامپزشکی به اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه در راستای کنترل آمار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره و اظهار کرد: همکاری با وزارت بهداشت، آموزش عمومی و سمپاشی برخی از مناطق پرخطر و مشکوک از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که از سوی این مجموعه ارائه می‌شود.
دستور نظارت بر کشتارگاه‌ها، جلوگیری از کشتار دام قاچاق و نگهداری دام ذبح شده در پیش سرد کشتارگاه‌ها را از جمله دیگر اقدامات این مجموعه در راستای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد.
وی به آمار تولیدات فرآورده‌های خام دامی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور به صورت سالانه 1.5 میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: در تمام کشورهایی که ایران از آنها گوشت وارد می‌کند مانند برزیل ناظر بهداشتی و ناظر ذبح بهداشتی حضور دارند تا نکات مورد نظر رعایت شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول