اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دلیل مشکلات بهداشتی؛

تنها کشتارگاه شهر خورموج تعطیل شد

خبرگزاری فارس: با توجه به مشکلات بهداشتی موجود در کشتارگاه دام شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در استان بوشهر، توسط دامپزشکی شهرستان دشتی تعطیل شد.

تنها کشتارگاه شهر خورموج تعطیل شد
سرپرست دامپزشکی شهرستان دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی ضمن تائید این خبر گفت: تنها کشتارگاه شهر خورموج با هماهنگی به عمل آمده با دیگر مسئولان شهرستان برای سلامتی شهروندان تا بر طرف شدن مشکل آب آن توسط شهرداری تعطیل است.
محمدرضا عباسی در پاسخ به گلایه مندی مردم نسبت به عدم گوشت گرم دامی در شهر 35 هزار نفری خورموج افزود: مهم‌ترین هدف ما سلامتی مردم است و ما چندین مکاتبه با شهرداری انجام داده‌ایم، ولی توجه ای به سیستم بهداشتی آب کشتارگاه به‌عمل نیاوردند.
وی تصریح کرد: کشتارگاه بر عهده شهرداری است که متعهد است نسبت به رفع نواقصات موجود در اسرع وقت اقدام کند.
عباسی یادآور شد: سازمان دامپزشکی نقش مهمی در چرخه سلامت جامعه ایفا می‌کند، زیرا سلامت کشتار دام نخستین مرحله بهداشتی فرآورده‌های گوشتی محسوب می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است و سلامتی مردم برای ما مهم است.
عضو شورای شهر خورموج نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به آزمایشاتی که از طرف دامپزشکی انجام گرفته به ‌علت غیر بهداشتی بودن آب این کشتارگاه پلمب شده و ما پیگیر هستیم تا هر چه زودتر این مشکل را حل کنیم.
حسین سمیعی افزود: رایزنی‌هایی که شهرداری و مجموعه شورای شهر نسبت به لوله کشی و انشعاب آب این کشتارگاه انجام داده‌ایم برای انشعاب آن 90 میلیون تومان هزینه در بر دارد که شهرداری به‌علت عدم درآمد قادر به تامین این هزینه نیست.
وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت به صورت موقت حتی اگر بشود با تانکر آب این کشتار گاه را تامین کنیم.
رئیس اسبق شورای شهر خورموج متذکر شد: چند سال است که به علت این که محل کشتارگاه مناسب نیز توسط دامپزشکی تذکراتی داده شده که باید این محل تعطیل شود وکشتاردام باید در مرکزی در چاهکوتای دشتستان صورت بگیرد که با پافشاری اعضای شورا این کار عملی نشد، زیرا هزینه سنگینی بر دوش قصابان و مردم می‌گذارد.
سمیعی اذعان داشت: از مسئولان شهرستان و استان انتظار داریم اعتباراتی را برای کشتارگاه در اختیار شهرداری قراردهند تا شهرداری بتواند کشتارگاه جدید را احداث کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول