اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات اردبیل:

رقابت نفس‌گیر 98 کاندیدا برای صندلی‌های سبز/14 برابر ظرفیت نمایندگی استان ثبت نام شده است

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای مجلس نهم 98 نفر در استان اردبیل برای نمایندگی مجلس نهم ثبت نام کردند.

رقابت نفس‌گیر 98 کاندیدا برای صندلی‌های سبز/14 برابر ظرفیت نمایندگی استان ثبت نام شده است
عباس دستباز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مهلت ثبت نام از روز شنبه سوم دی ماه تا آخر وقت روز گذشته ادامه داشت به طوری که در پنج حوزه انتخابیه 98 نفر با مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای حضور در مجلس نهم ثبت نام کردند.
وی با یادآوری اینکه چهار نفر از این کاندیداها زن هستند خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین بالاترین شرکت کننده را داریم که 46 نفر از این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل تصریح کرد: از حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز 25 نفر ثبت نام کرده‌اند که بعد از حوزه انتخابیه اردبیل بیشترین ثبت نام‌ها را در این حوزه شاهد هستیم.
دستباز گفت: از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر هشت نفر، گرمی هشت نفر و مشگین‌شهر نیز 11نفر در زمان قانونی و مهلت مقرر ثبت نام کرده‌اند.
جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل در بیان میزان تحصیلات ثبت نام کنندگان نیز گفت: 11 نفر از ثبت نام کنندگان با مدرک لیسانس برای نمایندگی مجلس نهم اسم نوشته‌اند که 11 درصد ثبت نام شدگان را شامل می‌شود.
دستباز با بیان اینکه با مدرک فوق لیسانس نیز بیش از 66 نفر ثبت نام کرده‌اند بیان داشت: این تعداد 67 درصد ثبت نام کنندگان را شامل می‌شود.
وی از ثبت نام شش روحانی و درس‌آموخته علوم حوزوی برای مجلس نهم خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نیز هفت درصد ثبت نام کنندگان را شامل می‌شود.
دستباز از ثبت نام 15 نفر کاندیدای مجلس نهم با مدرک دکترا خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نیز 15 درصد ثبت نام کنندگان را شامل می‌شود.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل مردم استان با انتخاب خود هفت نفر را راهی بهارستان می‌‌کنند که 14 برابر ظرفیت نمایندگی استان ثبت نام انجام شده است به گونه‌ای که برای هر صندلی نمایندگی حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل 14 نفر با یکدیگر رقابت نفس‌گیر می‌کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول