اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

هتک حرمت به مقدسات و اتکا به غرب دو اشتباه استراتژیک جریان فتنه بود

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: هتک حرمت به مقدسات اسلامی در روز عاشورای حسینی و اتکا به غرب دو اشتباه استراتژیک جریان فتنه بود که آنان را نزد مردم منفور کرد و مردم را به قیام علیه آنان در روز 9 دی واداشت.

هتک حرمت به مقدسات و اتکا به غرب دو اشتباه استراتژیک جریان فتنه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، عبدالرسول زارع عصر امروز در تجمع مردمی شهر اهرم به مناسبت گرامیداشت 9 دی که در محل مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد به تشریح ابعاد جریان فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به یک آزمایش الهی برای راستی آزمایی نیروهای انقلابی بدل شد.
وی افزود: آنچه پس از انتخابات دهم در کشور اتفاق افتاد، جریانی بود که به علت عدم بصیرت و اعتقاد راسخ و ایمان قلبی برخی خواص بارها در صدر اسلام برای اصحاب پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز رخ داده بود.
 وی یادآور شد: جریان فتنه، با حمایت و هدایت غرب، تمام ابزارها و استعدادهای خود را به کار گرفت تا با مظلوم‌نمایی و پوششی مذهبی بتواند در مقابله با ولایت، پایگاه مردمی قوی برای خود ایجاد کند.
زارع ادامه داد: این جریان تلاش کرد با استفاده از مراسمات ملی و مذهبی، جنبشی پویا و فراگیر را آغاز کند. در این بین نقطه عطف تلاش‌های این جریان، استفاده از ایام سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) بود که بر آن عنوان « محرم سبز » گذاشته بودند. در این ایام تحرکاتی از سوی جریان فتنه صورت گرفت، اما اوج این تحرکات، عاشورای حسینی بود که از هتک حرمت به مقدسات اسلامی آغاز و به آشوب‌های خیابانی منجر شد.
وی با بیان اینکه هتک حرمت به مقدسات اسلامی بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک جریان فتنه بود اظهار داشت: پس از این واقعه تلخ، مردم در اعتراض به هتاکان و سران فتنه در نهم دی ماه سال 1388حماسه‌ای ماندگار خلق کردند که تا همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.
فرماندار تنگستان به چرایی و چگونگی علل و عوامل حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: همواره روحانیت رهبران اصلی جنبش‌های فکری و جریانات سیاسی بوده و نیز بیش‌ترین نفوذ را در اقشار مختلف جامعه داشته که پس از آشوبگری و هتاکی عده‌ای فریب خورده و یا معاند اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روحانیت و در رأس آنها مقام عظمای ولایت وارد عرصه شدند و با سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها ضمن محکومیت حوادث عاشورای حسینی، مردم را به هوشیاری و بصیرت در مقابله با آشوبگران دعوت کردند.
زارع یادآور شد: سران فتنه پس از حماسه نهم دی ماه،دریافتند که از پایگاه مردمی برخوردار نیستند و در نتیجه ضمن عقب نشینی اشتباه استراتژیک دیگری مرتکب شدند و آن اتکای بیشتر به حامیان غربی خود بود که بیش از پیش آنها را نزد مردم منفور کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: حماسه نهم دی ماه پیام روشنی نیز برای سران فتنه در خارج از کشور داشت و به اقتدار نظام پی‌بردند و دریافتند دست آن‌ها برای ملت ایران رو شده و دیگر امیدی به عروسک‌های خمیه‌شب‌بازی خود در ایران نیست.
وی در پایان گفت: در حقیقت عاشورا بار دیگر دو جبهه حق و باطل را رو در روی هم قرار داد و در نهایت چهره واقعی باطل را که در لوای شعارهای دینی خود پنهان کرده بود به یکباره بر ملا ساخت و مردم را به قیام علیه آنها وا‌داشت.
انتهای پیام/ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول