اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان:

هر کسی که از ولایت فاصله بگیرد امید به دشمن می‌دهد‌

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه معیار شناسایی افرادی که به دشمن امید دادند را تشریح کرد و گفت: هرکسی که با ولایت فاصله بگیرد امید به دشمن می‌دهد.

هر کسی که از ولایت فاصله بگیرد امید به دشمن می‌دهد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرری طی سخنانی با بیان اینکه یکی از سنت‌های محکم خداوند متعال سنت استبدال است گفت: استبدال در اصطلاح عبارت از تبدیل جامعه‌ای به جامعه‌ی دیگر است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عواملی که در تبدیل یک جامعه به جامعه‌ دیگر دخیل است، افزود: گروهی که در مسیر دین خود دچار سهل انگاری در تطبیق دین در جامعه و رها کردن مبادی و ارزش‌های اخلاقی و انحراف از شریعت دینی و در رفتار خودشان کوتاهی ایجاد شود گروه دیگری جایگزین آنها می‌شوند و بر‌اساس آیات و روایات خداوند آنها را به دور انداخته و گروه دیگری را جایگزین‌ آنها می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم آمده است اگر کس مایل باشد با کافران دوستی کند با این بهانه که به ما صدمه وارد نکنند به‌ همین میزان کوتاه آمدن در برابر جبهه کفر را خداوند به تمایل به کفر عنوان می‌فرمایند و یک قوم دیگری را جای آنها می‌آورد که از آنها بهتر هستند و در آیات آمده است «آن قوم دیگر عاشقان پروردگار هستند و خداوند آنها را دوست دارد.
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه این سنت همچنان ادامه دارد، به روایاتی که ذیل این آیه در تفسیر المیزان آمده است، تاکید کرد: روایات و فرمایشات مفسرانی که در زیر این آیه آمده است عنوان می‌شود این آیه در ارتباط با ایرانیان آخرالزمان است.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به بیان ویژگی‌های ایرانیان آخرالزمان پرداخت و گفت: ایرانیان آخرالزمان کسانی هستند که قوم جایگزین هستند و جایگزین قوم‌های دیگر مسلمانان هستند و در جایی که در این ارتباط از پیامبر (ص) سئوال شد پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) دست به زانوی سلمان فارسی زدند و فرمودند «این قوم که جایگزین می‌آیند و محکم هم هستند، مجاهدان در راه خدا هستند هم‌شهریان سلمان فارسی هستند» و علامه طباطبایی در این ارتباط می‌فرمایند «با بررسی‌هایی که می‌شود قوم جایگزین ایرانیان آخرالزمان هستند.»
وی در ادامه بیان داشت: ما همان قومی هستیم که جایگزین همه اقوام ‌گذشته مسلمانان هستیم و اسلام را در جهان گسترش می‌دهیم و مقدمه‌ساز ظهور خواهیم بود.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما اجازه نخواهیم داد، مردم ما در 9 دی ثابت کردند هر سیاست‌مداری که بخواهد ضعف و سستی را در مقابل دشمن نشان دهد سنت استبدال را اجرا می‌کنند.
وی اضافه کرد: 9 دی زمانی بود که مردم اعلام کردند که هر مسئولی که زمینه ساز حضور بیگانگان باشد را جایگزین می‌کنند و ما قومی هستیم که برگزار کننده این سنت خداوند متعال هستیم و کسی که هرچند زحماتی‌ هم کشیده باشد اما به دلیل اینکه غیر ولایی عمل کردند کوتاهی در برابر دشمن کند آنها را با مغز به زمین می‌زنیم.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ما با هیچ احدی عقد اخوت نبسته‌ایم اگر احدی از مسئولان، دولت‌مردان، مجلسی‌ها و کسانی که در هر مسئولیتی قرار دارند اگر به دشمن میدان دهند ما آنها را به قعر جهنم می‌فرستیم و هیچ سابقه‌ای از آنها را رها نخواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به حضور با بصیرت مردم در 9 دی تاکید کرد: در انتخابات آینده کسانی که میلی به دشمنان دارند و نه تنها اینکه میلی به دشمن دارند بلکه در مقابل دشمنان سستی به خرج دادند و نه تنها در مقابل دشمنان سستی به خرج دادند بلکه با بی‌تدبیری خود زمینه امیدوار شدن دشمن را فراهم کردند بدانند ما همه آنها را به سرنوشتی دچار می‌کنیم که در 9 دی فتنه‌گران را به آن سرنوشت دچار کردیم.
حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه ملاک و معیار شناسایی افرادی که به دشمن میدان دادند را معرفی کرد و افزود: اما ملاک و معیار ما برای شناسایی اینکه چه کسانی میدان دهنده به دشمن هستند ملاک ما یک چیز بیشتر نیست، ملاک ما نه عدالت است، نه مردم‌گرایی نه خدمتگزاری، نه اصلاح‌طلبی و نه هیچ شعار دیگری است ملاک ولایت‌مداری است.
وی در ادامه عنوان کرد: کسی که ذره‌ای از ولایت فاصله بگیرد امید به دشمن می‌دهد و هر کسی ذره‌ای نسبت به ولایت سستی کند او نقطه امید دشمن خواهد بود اگر چه بزرگترین سابقه‌های حزب‌اللهی ‌گری را در پرونده خود داشته باشد.
پناهیان بیان داشت: هر کسی بزرگترین خدمتگزار هم باشد کوچک‌ترین فاصله را از ولایت بگیرد آمادگی آن را دارد که به خیانت کار تبدیل شود و ما در مورد این ثابت کردیم هرکسی که با ولایت فاصله بگیرد با ولایتی که عامل امنیت این کشور است ولایتی که در اوج عقلانیت قابل اثبات است کسی با آن فاصله بگیرد امید به دشمن می‌دهد و ما قومی هستیم که اجازه هیچ امیدی به دشمن نمی‌دهیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول