اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

حماسه 9 دی نماد باورهای عمیق دینی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: حماسه بزرگ و تاریخ‌ساز 9 دی 88 نماد بصیرت، ایمان و باورهای عمیق دینی ملت قهرمان ایران و پایبندی به ارزش‌های والای الهی است.

حماسه 9 دی نماد باورهای عمیق دینی ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در جمع نمازگزاران ایلامی در مسجد جامع اظهار کرد: 9 دی ارادت ملت ایران به قیام حسینی و تجدید میثاق با امام و شهدای بزرگ است.
وی ادامه داد: یوم‌الله 9 دی روز پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر فتنه‌گران داخلی و خارجی و مصداق بارز ان تنصر و الله ینصرکم و تجلی وحدت یکپارچگی و آرمان‌گرایی ملت و پیوند عمیق و ناگسستنی بین مردم و رهبری است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: حماسه شورانگیز 9 دی حاصل تدابیر بی‌نظیر رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت بالای مردم فهیم و انقلابی ایران و امدادهای غیبی الهی و ربانی است.
لطفی تصریح کرد: حادثه عبرت‌آموز فتنه 88 و حماسه نهم دی مساله‌ای نیست که به سادگی از کنار آن گذشت اتفاقات 8 ماهه 22 خرداد تا 22 بهمن ‌ماه نیازمند ژرف‌نگری و بازخوانی آن است.
‌امام جمعه ایلام گفت: ابعاد این حادثه حاوی درس‌های گرانسنگ برای همگان بوده و الگویی تجربه شده از چگونگی فتنه‌انگیزی دشمنان خارجی نظام و روش‌ مقابله با آن است.
وی ادامه داد: باید ریشه‌ها و علل وقوع فتنه و ناکامی دشمنان خارجی و فتنه‌انگیز دقیقا بررسی شود.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: بازخوانی علل و عوامل حوادث ایام فتنه اهمیتی دو چندان دارد و در این میان یکی از مهم‌ترین ابعاد این فتنه بازخوانی عملکرد خواص جامعه در ایام فتنه 88 و پس از آن تا امروز است، کلید واژه فتنه 88 را باید در نامه سرگشاده و بدون سلام توام با هتاکی و تهدید به آشوب و اغتشاش برخی از خواص ‌یافت.
لطفی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیش از 50 سخنرانی خود از خطبه مهم و تاریخی نماز جمعه 29 خرداد 88 تاکنون در مورد فتنه‌گران نکات مهمی را بیان داشتند. 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: معظم‌له با ژرف نگری از آغاز حادثه بر روی واژه فتنه و عوامل پشت پرده و فریب خوردن عده‌ای از خواص بی‌بصیرت تاکید فرمودند و با صبر و تدبیر و روشنگری و تبیین ابعاد این فتنه در طول 8 ماه زمینه ایجاد شورانگیزترین حماسه تاریخ‌ساز 9 دی را فراهم کردند و بساط فتنه‌گران را جمع کرده و برای چندمین بار دشمنان کینه‌توز نظام اسلامی را ناکام و ذلیل کردند.
خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به ولادت با سعادت امام پنج اشاره کرد و گفت: امام باقر (ع) علاوه بر مقام عصمت و علم فراوان بنیانگذار دانشگاه بزرگ اسلامی بود.
‌امام جمعه ایلام همچنین به سالروز شهادت حضرت رقیه (س) اشاره کرد و گفت: شهادت دختر امام حسین (ع) تلخ‌ترین حادثه است.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول