اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

35 کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 165 کانون فرهنگی و هنری در استان فعالیت می کنند، گفت: تا پایان امسال شمار کانون‌ها از 165 باب به 200 باب افزایش می‌یابد.

35 کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان تاسیس می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، مرتضی مقدمی در دیدار با مسئولان کمیته امداد استان اظهار داشت: اجرای برنامه ها در مساجد به منظور هدف بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و هنری است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود، یادآور شد: در طول تاریخ همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در مساجد انجام می‌شد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه در هر مسجد یک کانون فرهنگی هنری تشکیل شده است، افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جوانان تشکیل می‌دهند و با ظرفیت بالایی که دارند، قادر به اجرای فعالیت‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلف هستند.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری قادر به همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد با روشن کردن شرح وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری می‌تواند در راستای رسیدگی و حل مشکلات نیازمندان گام‌های بلندی بردارد.
مقدمی با اشاره به این که کانون‌های فرهنگی و هنری در تمام طول سال برنامه‌هایی متناسب با مناسبت‌ها اجرا می کنند، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای اوقات فراغت نیز برنامه‌هایی از قبیل کلاس‌های طراحی، کامپیوتر و قرآن در مساجد تدارک می‌بیند.
وی ادامه داد: برای تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری با بررسی‌هایی لازم و با توجه به مکان مساجد مجوز تاسیس کانون داده می‌شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه دبیرخانه مساجد تجهیزات اولیه را در اختیار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار می‌دهند، اذعان کرد: در دورترین روستاهای استان نیز کانون‌های فرهنگی و هنری دایر است.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ مذهبی، ملی و اجتماعی را بر عهده دبیرخانه هر استان قرار داده است.
 مقدمی اجرای جشنواره نرم افزاری اصول عقاید و طرح تلاوت نور را از برنامه‌های برجسته دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه با همکاری مسئولان نیازمندان واقعی در جامعه شناسایی می‌شوند، خاطر نشان کرد: با شناسایی افراد نیازمند کمیته امداد می‌تواند در راستای توانمندسازی این افراد کمک به سزایی کند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول