اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری:

22 هزار چهارمحال و بختیاری عضو کانون‌های مساجد هستند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بیش از 22 هزار و 870 نفر عضو کانون‌های مساجد این استان هستند.

22 هزار چهارمحال و بختیاری عضو کانون‌های مساجد هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مراد یوسفی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 268 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است و امید می‌رود تا پایان سال تعداد این کانون افزایش پیدا کند.
وی افزود: بیش از 750 مسجد در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد در 268 مسجد، کانون فرهنگی هنری فعال است که این آمار نشان دهنده‌ آن است به زودی در تمامی مساجد این استان کانون تشکیل می‌شود.
یوسفی فلسفه تشکیل کانون‌های مساجد را جذب جوانان به مسجد دانست و تصریح کرد: استفاده از دو ابزار قوی فرهنگ و هنر و ساماندهی فعالیت‌های گروهی جوانان حول محور دین از دیگر اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری در ادامه تعداد کانون‌های تخصصی مساجد در این استان را 15 کانون برشمرد و گفت: از اقدامات مهمی که در راستای تخصصی کردن فعالیت‌های دینی در کانون‌های مساجد شکل گرفته ایجاد کانون‌های تخصصی است.
یوسفی ادامه داد: کانون جهان‌آرا در رشته تخصصی قرآن کریم، کانون بعثت در رشته نماز، کانون چهارده معصوم(ع) در رشته هنرهای تجسمی، کانون ولایت در رشته IT و کانون معراج در رشته سمعی و بصری از جمله کانون‌های تخصصی این استان است.
وی افزود: کانون حضرت زینب(س) در بخش همایش‌ها و مناسبت‌ها، کانون فاطمیون در بخش ایثار و شهادت، کانون صاحب امر در رشته مشاوره‌ای، کانون امام خمینی(ره) در رشته کتابخانه‌ای، کانون پویش در رشته سرود و تواشیح، کانون راهیان‌نور در رشته شعر، کانون توحید در رشته آموزش، کانون هدایت در رشته پژوهش و کانون پیامبر اعظم(ص) در رشته مهدویت از دیگر این کانون‌هاست.
یوسفی خاطرنشان کرد: گسترده شدن دامنه کانون‌های مساجد تا دورترین نقاط این استان به ویژه روستاهای مناطق محروم موجب نفوذ فرهنگ دینی بین مردم و ایجاد نوعی همسانی در اندیشه جوانان سراسر این استان شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول