اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد:

اجرای طرح بیمه 2000 فعال کانون‌های مساجد در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 2 هزار نفر از کتابداران و مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از طریق صندوق هنرمندان در سال جاری بیمه می‌شوند.

اجرای طرح بیمه 2000 فعال کانون‌های مساجد در سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا جعفری شامگاه جمعه در جمع مدیران مسئول و ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اعتماد نظام مقدس به پشتوانه مسئولان کانون‌ها و ائمه جماعات بیان کرد: مسئولان مسجدی سرمایه‌های ارزشمندی در اختیار دارند.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه بعد از خداوند، ائمه اطهار و قرآن در مباحث ملموس کاربردی، اعتماد مردم به مساجد است.
جعفری خاطرنشان کرد: این اعتماد بسیار سرمایه‌ای سنگین است، اعتمادی که با بیش از 1400 سال تلاش و خون‌های داده شده و عمرهای صرف شده به دست آمد.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه مطالبات رهبری در حوزه دینی مورد توجه قرار گیرد، افزود: مطالبات پیام‌های مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار گیرد و شما مدیران وظیفه دارید به مردم و جوان‌ها ابلاغ کنید.
مسئول طرح و برنامه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: حمایت از پژوهش‌های بومی محدودیتی ندارد و رفتار و برنامه‌های کانون فرهنگی هنری با همکاری و تعامل دیگر مراکز فرهنگی مساجد است.
وی تصریح کرد: مراکز فرهنگی که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند از طریق ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور حمایت مالی می‌شوند.
جعفری با اشاره به اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عضو ثابت نشست‌های شورای انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در مورد شاخص‌های فرهنگی استان 14درصد اعتبار فرهنگی ابلاغ شد که سهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران یک سوم اعتبار است.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به راه‌اندازی دفتر امور روستایی و عشایری در ستاد عالی کانون مساجد افزود: در سال جاری 2 هزار نفر از کتابداران و مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از طریق صندوق هنرمندان بیمه می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین راه حفظ نظام، تبیین مبانی اسلام است و نظام ما با اسلام رابطه تفکیک‌ناپذیر دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی باید بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) باشد، اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید به زندگی فرهنگی تبدیل شود.
جعفری اذعان کرد: بحث مطالعات و پژوهشی مبنای محتوایی شدن یک مسجد است و بحث پژوهش خیلی مهم است.
وی گفت: روحانیون با آوردن طلبه‌های جوان فعالیت‌ها را در مساجد بیشتر کنند.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن فاصله انداختن بین جوانان با روحانی مساجد است و ارتباط چهره به چهره یکی از تاثیرگذارترین ارتباط‌هاست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول