اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته تریال خبر داد

برگزاری منسجم رقابت‏های لیگ دوچرخه‏سواری در رشته تریال

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری از برگزاری منسجم رقابت‏های لیگ کشوری دوچرخه‏سواری در رشته تریال خبر داد.

برگزاری منسجم رقابت‏های لیگ دوچرخه‏سواری در رشته تریال
مهرداد عقدایی در حاشیه برگزاری نخستین دوره رقابت‏های لیگ آزاد دوچرخه‏سواری تریال کشور که با حضور رئیس هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران، مسئولان کمیته تریال کشور و علاقه‏مندان به این رشته در بومهن برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: کمیته تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری با همکاری مسئولان این فدراسیون قصد برپایی منظم لیگ کشوری این رشته ورزشی را دارد.
وی ادامه داد: نخستین رقابت‏های رسمی رشته تریال در سال 1984 میلادی برگزار شد و از آن پس تعداد ورزشکاران فعال در این عرصه در همه نقاط جهان افزایش یافت.
عقدایی با اشاره به پیشینه رقابت‏های تریال کشور عنوان کرد: کشورمان نیز تاکنون شاهد برگزاری دو دوره از این مسابقات در استان‏های همدان و تهران بوده است.
سرپرست کمیته تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری با اشاره به ویژگی‏های این رشته ورزشی خاطر نشان کرد: رشته تریال یکی از 9 زیرمجموعه اصلی اتحادیه بین‏المللی دوچرخه‏سواری شمرده می‏شود.
وی ادامه داد: دوچرخه‏های مورد استفاده راکبان تریال به نحوی طراحی می‏شود تا قدرت مانور بیشتری را در اختیار راکب قرار دهد.
عقدایی پیرامون شیوه طراحی مسیرهای حرکت راکبان تریال گفت: موانع مسیر برگزاری رقابت‏های تریال در دو قالب دست‏ساز و طبیعی طراحی می‏شود.
سرپرست کمیته تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری تصریح کرد: موانع دست‏ساز معمولا از ترکیب قطعاتی همچون میز، لاستیک‏های بزرگ، بشکه‏های نفت و‌... تشکیل می‏شود.
وی اضافه کرد: موانع غیر دست‏ساز نیز می‏تواند از جلوه‏های طبیعی مانند صخره‏ها، جوی‏ها و برآمدگی‏های طبیعی ایجاد شود.
عقدایی در خصوص قوانین مسابقات تریال اظهار کرد: برخورد یک پا یا هر نقطه از بدنه دوچرخه با زمین و یا موانع موجود، امتیاز منفی و فرود با هر دو پا حذف از دور مسابقات را به همراه دارد.
سرپرست کمیته تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری ادامه داد: در انتها، راکبانی که در کوتاه‏ترین مدت زمانی و کم‏ترین امتیاز منفی از موانع عبور کنند، حائز رتبه‏های برتر خواهند شد.
وی پیرامون چگونگی ادامه مسیر رقابت‏های لیگ آزاد کشوری خاطر نشان کرد: بومهن برگزار کننده نخستین دوره از رقابت‏های لیگ آزاد کشور بود.
عقدایی ادامه داد: این مسابقات چهارگانه پس از بومهن در سایر نقاط نیز پیگیری و نفر برتر در مجموع این چهار دوره معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول