اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

همت آیت‌الله مرعشی نجفی مثال‌زدنی بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: همت مرحوم آیت‌الله مرعشی‌نجفی مثال‌زدنی است چرا که با وجود اینکه تعداد زیادی مقلد داشت ولی بسیاری از وقت خود را صرف کتاب‌شناسی موضوعی می‌کرد و سپس کتابخانه‌ای به این عظمت تشکیل داد.

همت آیت‌الله مرعشی نجفی مثال‌زدنی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی‌نیا پنج‌شنبه شب در مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله شهاب‌الدین مرعشی‌نجفی که با حضور گسترده مراجع، مسئولان و مردم در حسینیه آن مرجع فقید برگزار شد، با ذکر حدیثی قدسی اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در این حدیث می فرماید مذاکره علم در بین بندگان من چیزی است که دل‌های مرده به برکت آن زنده می‌شود.
وی با بیان اینکه در بین اهل تسنن علم رجال و درایه در حد افراط تعریف شده است، تصریح کرد: البته شیعیان هم این علم‌ها را بسیار تعریف کرده‌اند اما علمای اهل تسنن این علوم را بسیار نوشتند و دقت کردند و به قول معروف مو را از ماست کشیدند.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه اهل تسنن جاده عریضی ساخته‌اند اما این جاده پایان خوبی ندارد، افزود: مثل اینکه اتوبان بسازند و زحمات بسیاری بکشند، اما آخر اتوبان به یک کوره ده برسد. 
فاطمی‌نیا با تاکید بر اینکه علم درایه و رجال شیعیان به امام صادق(ع) ‌می‌رسد و با تعالیم اهل بیت(ع) دل‌های مرده زنده می‌شود، خاطر نشان کرد: امتیاز شاگردان امام صادق(ع) این است که زحمت می‌کشند و به امر خدا می‌رسند و به همین دلیل دل‌ها زنده می‌شود.
وی با بیان اینکه مکتب امام صادق(ع) چهره‌هایی همچون آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله العظمی مرعشی‌نجفی، آیت‌الله العظمی امام خمینی(ره) و مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت را در خود جای داده است، اضافه کرد: هرکدام از این شخصیت‌ها مثل دریایی هستند و ذرات عالم باید دست به دست هم دهند تا شخصیت‌هایی مثل این افراد تربیت شوند.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه مرجع تقلید در درجه اول فقیه است، تصریح کرد: همت مرحوم آیت‌الله مرعشی‌نجفی مثال‌زدنی است چرا که با وجود اینکه تعداد زیادی مقلد داشت ولی بسیاری از وقت خود را صرف کتاب‌شناسی موضوعی می‌کرد و سپس کتابخانه‌ای به این عظمت تشکیل داد.
فاطمی‌نیا با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین امتیازات کتابخانه مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی این است که دارای کتاب‌های چاپی است که به حکم خطی است، افزود: کتاب‌های خطی و این نسخه‌ها با زحمات بسیار مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مرعشی‌نجفی حافظه بسیار قوی داشت، خاطر نشان کرد: این عالم ربانی سرعت انتقال بالایی داشت و به مطالعه تمام کتاب‌های این کتابخانه پرداخته است.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول