اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی نانو تکنولوژی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: کارگاه آموزشی نانو تکنولوژی و کاربردهای آن و تبدیلات بلور به بلور در پلیمرهای کئوردیناسیونی سرب (II‌‌) در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی نانو تکنولوژی در زنجان
سهراب رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به علاقه‌مندی مخترعان، نخبگان و ا­ستعداد­های برتر استان برای حضور در کارگاه‌های بنیاد تصریح کرد: بنیاد نخبگان استان زنجان در نظر دارد، این کارگاه آموزشی را با حضور پرفسور علی مرسلی پراستنادترین دانشمند ایران برگزار کند.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه این کارگاه آموزشی 14 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این کارگاه از ساعت 9 صبح تا 15 برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این کارگاه در هتل پیام مخابرات زنجان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام سه شنبه 13 دی ماه سال جاری اقدام کنند.
رحمانی با بیان اینکه این کارگاه با حضور دکتر علی مرسلی دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در رشته شیمی معدنی برگزار می‌شود، افزود: وی ‌290 مقاله چاپ شده در مجلات بین‌المللیISI ، سه مقاله در سال‌های 2009 و 2010 و 2011 در مجله با‌ IF = 11.2 ‌و  Coordination Chemistry Reviewsو سه مقاله چاپ شده در مجلات داخلی دارد.
وی ارائه بیش از60 مقاله در سمینارهای داخلی و خارجی شیمی، پنج ثبت اختراع داخلی و چاپ کتاب نانو شیمی ابر مولکول‌ها و یک فصل از کتاب Nanocrystal را از دیگر موفقیت‌های وی عنوان کرد.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان یادآور شد: مرسلی رتبه دوم جشنواره خوارزمی سال 1387 در زمینه فناوری نانو، برنده جایزه TWAS، دانشمند منتخب کشورهای اسلامی سال 1388، دانشمند منتخب ISI ‌سال 1389 و هم اکنون، پژوهشگر برگزیده جشنواره نانو فناوری سال 1388، رتبه دوم جشنواره نانو فناوری سال 1389، پژوهشگر برگزیده دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر برگزیده سال 1390 از سوی وزارت علوم و فناوری به عنوان پراستناد‌ترین دانشمند ایرانی از دیگر موفقیت‌های وی محسوب می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همچنین در راستای حمایت و توانمند سازی شرکت‌های تعاونی دانش بنیان، با هدف توسعه فرهنگ تعاون میان نخبگان و فرهیختگان از کارگاه‌های شرکت تعاونی دانش بنیان بازدید به عمل آمد.
رحمانی ادامه داد: این بازدید در ادامه روند بررسی طرح‌های دانش بنیان برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، با حضور رئیس، معاون و کارشناس بنیاد نخبگان استان زنجان صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این برنامه، بازدید‌کنندگان با بخش‌های مختلف کارگاه آشنا شده و از نزدیک اقدامات انجام شده در مورد طرح را بررسی کردند.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی و طرح‌های مورد نظر پس از بازدید، داوری نهایی و کسب امتیازات لازم برای دریافت تسهیلات به بانک توسعه تعاون معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین در راستای تعامل هر چه بیشتر بین صنعت و دانشگاه، بنیاد نخبگان استان زنجان اقدام به برگزاری بازدید علمی از کارخانه پارس سوئیچ برای نخبگان و استعدادهای برتر کرد.
رحمانی با بیان اینکه جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر در رشته‌های الکترونیک و قدرت در این بازدید حضور داشتند، افزود: نخبگان استان از بخش‌های مختلف کارخانه از جمله سالن موزه تحقیقات، سالن آزمایشگاه، سالن مونتاژ فشار قوی و سالن تولید بازدید کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول