اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌گزارس فارس از حماسه 9 دی/

هرکس دچار انحراف شود مردم از آن عبور می‎کنند

خبرگزاری فارس: حماسه 9 دی 1388 نشان داد که هر فرهیخته و نخبه تا زمانی که در خط ولایت حرکت کرد مقبول مردم است و زمانی که دچار انحراف و واگرایی شود مردم از آن عبور می‎کنند.

هرکس دچار انحراف شود مردم از آن عبور می‎کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حماسه 9 دی برتری بصیرت توده مردم نسبت به برخی از خواص انقلاب بود.
انتخابات خرداد 1388 و اعتراض عده‎ای شکست خورده در انتخابات و آشوب و فتنه با توهم تقلب، در آن روزها ایران اسلامی را دچار هرج و مرج کرد هرج و مرجی که عده‌ای از خواص بی‌بصیرت آن را به وجود آوردند و دل رهبر انقلاب را به درد کشاندند.
هنوز اندک زمانی بیش از آن روزها نمی‎گذرد و مردم فراموش نکردند مظلومیت آقا را در این روزها، روزهایی که نمک نشناسان بی‌حرمتی‎ها را از حد گذراندند دل رهبر را رنجاندند و در خطبه نماز جمعه تاریخی 29 تیر 1388 وقتی مقام معظم رهبری ایراد سخن کرد و جانش را در کف دست گرفت برای انقلاب، چشم‌ها همه گریان شد دل‎ها همه لرزید.
چه آشنا بود آن نماز جمعه، تاریخ لحظه به لحظه گواه بود که مولای ما امیرالمومنین بارها و بارها دلش اینچنین لرزید در نگاهش اشک جمع شد اما کسی با ناله مولا ناله نکرد.
آن روز در نماز جمعه همه از اینکه دل رهبر رنجیده است خود را ملامت کردند و خواص بی‌بصیرت را محکوم ساختند و آن روز مردم ایران نشان دادند" اهل کوفه نیستند که علی تنها بماند."
آشوب آرام شد چرا که دشمن دریافت این مردم پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند اما بعد از مدتی وقتی دیدند که نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند و وقتی قدرت‌طلبی آنها را حریص‌تر کرد در یک حرکت برنامه‌ریزی شده از سوی دشمنان قسم خورده انقلاب در روز عاشورا در تهران و چند شهر دیگر بی‎حرمتی کردند به آنچه که از مقدسات این مردم بود و در عزای امام حسین (ع) هلهله سر دادند، کف زدند و پایکوبی کردند و یادآور گستاخی یزیدیان در کربلا و خرابه‎های شام شدند مردم بار دیگر دلشان لرزید مبادا مولا تنها بماند و صدای مظلومیتش و هل من ناصر ینصرنی او جهان را پر کند و این گونه بود که در 9 دی 1388 در خیابان‌ها ریختند و دفاع کردند از ارزش‌هایی که در عاشورای 1388 به خاطر زیاده خواهی عده‌ای خدشه‌دار شده بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر ‌در سیمای مرکز گلستان حماسه 9 دی را یک حماسه خودجوش می‎داند که در اثر احساس خطر مردم در برابر توطئه‎های دشمنان نسبت به انقلاب و اسلام به وجود آمد.
حجت‎الاسلام و‌المسلمین علی سعیدی اظهار داشت: این انقلاب میراث انبیا و صالحان است و امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود.
وی با بیان اینکه تمام ارزش‎های اسلامی در گفتمان حضرت امام خمینی وجود دارد، تصریح کرد: هنجارشکنان و فتنه‌گران در سال 1388 برای رسیدن به کرسی شکنی دست به هرکاری زدند و به سراغ تابوشکنی رفتند اما مردم هوشیار بودند و در یک لحظه احساس کردند که باید به صحنه بیایند و این گونه بود که حماسه‎ای بزرگ را بار دیگر در تاریخ انقلاب و در راه ولایتمداری رقم زدند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از پیامدهای این حماسه مرزبندی بین خواص بود، افزود: برخی افراد برای انتخاب حقانیت شخص‌گرا هستند برای همین بود که دچار انحراف شدند و همراه با آن شخص سقوط کردند.
حجت‌الاسلام سعیدی خاطر نشان کرد: بعد از رحلت پیامبر فردی به نزد امیرالمومنین آمد و گفت چگونه انتخاب کنم وقتی در هر دو سپاه نماز خوانده می‎شود، امیرالمومنین فرمودند"حق را بشناس و با شخصیت او تطبیق بده و بعد از آن پیروی کن".
در آن روزها دشمنان با استفاده از برخی از خواص انقلاب به دنبال توطئه بودند و هر چند در آن امتحان برخی از خواص با دخالت و برخی با سکوت خود در مقابل اتفاقات چراغ سبز به دشمن نشان دادند و در امتحان بصیرت که مقام معظم رهبری بارها و بارها به آن تاکید کرده بود سربلند بیرون نیامدند اما مردم در این روز نشان دادند که همیشه پشت سر رهبر خود هستند و او برای آنها فصل‎الخطاب و پایان بخش انتزاعات است و این گونه حماسه بزرگ 9دی را آفریدند تا آن روز به روز بصیرت نامگذاری شود.
هرساله حماسه 9 دی به پاس هوشیاری مردم گرامی داشته می‎شود تا با مرور حوادث سال 1388 و با به دست آوردن بصیرت از آنچه اتفاق افتاد درس بگیریم و یادمان نرود که چه کسانی در لباس دشمن ظاهر شدند و چگونه برخی چون ابوموسی اشعری ساده لوحانه در برابر عمروعاص زمانه فریب خوردند و اسیر قدرت‌طلبی و حریص دنیا شدند و فراموش کردند کلام رهبرشان را، اما زهی خیال باطل که این بار لشکر علی(ع) را عده‎ای از اهل جهل پر نکرده بودند که فریب قرآن پاره‎ها را بر سر نیزه بخورند آنان خوب می‎دانستند و می‎دانند که قرآن ناطق علی(ع) و دل و جان به عشق مولا داده‎اند و برای همین است که ولایت‌مداری را توتیای چشم خود کرده‎اند.
انتهای پیام/ش10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول