اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجمین روز از ثبت‌نام برای یک رقابت بزرگ

ائتلاف 2 برادر از یک حوزه انتخابیه برای مجلس/ جریان فتنه و انحرافی دوروی یک سکه‌اند

خبرگزاری فارس: پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان در استان آذربایجان شرقی با شور و نشاط خاصی با حضور داوطلبان برای حضور در مجلس در حالی پایان یافت، که ائتلاف دو برادر از حوزه انتخابیه میانه از نکات جالب این روز بود.

ائتلاف 2 برادر از یک حوزه انتخابیه برای مجلس/ جریان فتنه و انحرافی دوروی یک سکه‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در پایان پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان میانه تعداد داوطلبان ثبت نام کننده به 9 نفر رسید.
در پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی چهار داوطلب مرد ثبت نام کردند که یکی از آنها از طریق وزارت کشور و سه تن دیگر از خود شهرستان مدارک خود را تحویل دادند.
از این تعداد تاکنون یک نفر زن و بقیه مرد هستند که از هشت مرد داوطلب ثبت نامی مجلس چهار نفر از طریق وزارت کشور ثبت نام کرده‌اند.
از نکته‌های جالب در این حوزه انتخابیه ائتلاف دو برادر است که محمدرضا حاج‌اصغری نماینده فعلی مردم میانه به همراه برادر کوچک خود سید یوسف حاجی‌اصغری  دارای تحصیلات دکترای ژنتیک متولد 1352 ‌از این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند.
خاطرنشان می‌شود حوزه انتخابیه میانه در مجلس دو کرسی دارد.
 
تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس تبریز به 46 نفر رسید
فرماندار تبریز گفت: تا پایان پنجمین روز از ثبت‌نام  46 نفر از داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کردند.
محمود چمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه امروز با ثبت نام 16 نفر دیگر( 15 نفر با مراجعه به فرمانداری تبریز و یک نفر با مراجعه به وزارت کشور در تهران) برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تعداد داوطلبان این حوزه به 46 نفر رسید.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که با مراجعه به وزارت کشور ثبت‌‌نام می‌کنند باید تا روز جمعه این هفته مدارک خود را به فرمانداری تبریز تحویل دهند.
  
داوطلبان نمایندگی مجلس نهم در حوزه مراغه و عجبشیر به 6 نفر رسید
در پایان پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر، تعداد داوطلبان در این حوزه به شش نفر رسید.
در ستاد انتخابات حوزه مراغه و عجبشیر، دو داوطلب دیگر نیز امروز با ارائه مدارک لازم برای نمایندگی مجلس نهم در این حوزه ثبت نام کردند.
هر دو داوطلب مرد بوده و یکی از آنان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته فسیل‌شناسی و دیگری دارای مدرک علوم حوزوی و ساکن تهران بوده و از این شهر برای نمایندگی در این حوزه ثبت نام کرده است.
چهار داوطلب دیگر نیز در روزهای گذشته با ارائه مدارک خود به این ستاد برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این حوزه ثبت نام کرده‌اند.
همچنین براساس اعلام این ستاد، آموزش منطقه‌ای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور حدود 100 نفر از اعضای هیئت‌های اجرایی، معاونان و بخشداران فرمانداران شهرهای جنوب آذربایجان‌شرقی شامل شهرهای مراغه، ملکان، بناب و عجبشیر و کارشناسان آی‌ تی و انتخابات، در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه مراغه برگزار شد.
در این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان از جمله با قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی، حفاظتی و امنیتی و اتوماسیون اداری در خصوص برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای آشنا شدند.
  
10نفر درحوزه انتخابیه بستان آباد برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند
فرماندار بستان‌آباد گفت: از آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در این شهرستان تاکنون 10 نفر مدارک خود را تحویل داده‌اند.
الیاس گل‌محمدزاده اظهار کرد: داوطلبان تا نهم دی ماه فرصت دارند برای نام‌نویسی به فرمانداری بستان‌آباد مراجعه کنند.
وی گفت: از این تعداد ثبت‌نام کنندگان دو نفر سابقه حضور در مجلس را دارند.
  
داوطلبان نمایندگی مجلس در هشترود و چاراویماق به 10 نفر رسید
رئیس ستاد انتخاباتی حوزه هشترود و چاراویماق گفت: در پایان پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخاباتی، تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه به 10 نفر رسید.
علی نجاری، افزود: از این تعداد مدارک هشت داوطلب به طور کامل در این ستاد وصول ولی مدارک دو داوطلب ثبت نام کرده ناقص است.
وی گفت: از داوطلبان ثبت نام شده، سه نفر از تهران در این حوزه ثبت نام کرده‌اند و چهار نفر نیز از سابقه ثبت‌نام در دوره هشتم انتخابات مجلس شورای اسلامی برخوردار هستند.
نجاری ادامه داد: از بین داوطلبان نمایندگی، یک داوطلب زن بوده که ثبت نام نامزد زن در این حوزه تاکنون سابقه نداشته است.
 
 جریان فتنه و انحرافی دوروی یک سکه‌اند 
رضا رسولی، نامزد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان سراب  ضمن معرفی خود به عنوان نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان و گروه موسوم به 7+8 گفت: شاخص اصلی جریان اصولگرایی تبعیت محض از ولایت فقیه و حمایت عملی از آرمان‌های انقلاب اسلامی می باشد.
این استاد فلسفه دانشگاه بین‌المللی قزوین انگیزه خود از نامزدی در انتخابات را دعوت جمعی از شهروندان و نیز نیروهای اصولگرا و ارزشی شهرستان عنوان کرد و اظهارداشت: ایجاد فرصت‌های مناسب برای توسعه شهرستان از طریق هم سوئی و همفکری با نخبگان و تلاش برای بسترسازی برای ارتقای سطح مدیریت شهرستان از دیگر اهداف حضور او در نامزدی مجلس می‌باشد.
‌این نامزد مجلس با اشاره به شاخصه‌های اصولگرایی گفت: افرادی که خود را اصولگرا می‌دانند باید ولایت پذیر،آرمانگرا،دارای صداقت و ساده زیست باشند.
رسولی در مورد جریان انحرافی گفت: این جریان با جریان اصولگرا 180درجه متمایز است.
وی جریان انحرافی و فتنه را دوروی یک سکه دانست و افزود: ولایت‌گریزی و تلاش برای به حاشیه راندن روحانیت و مراجع تقلید از جمله ویژگی‌های جریان انحرافی است در حالیکه اصولگرایان ولایت‌پذیری و همکاری و همفکری با روحانیت اصیل را وظیفه و افتخار خود می‌دانند.
این نامزد مجلس در عین حال پیش‌بینی کرد، در نهایت جریان فتنه و انحرافی به دلیل داشتن اهداف مشترک با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول