اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد روابط بین‌الملل:

بیداری اسلامی تضعیف گفتمان سازش را به همگان نشان داد

خبرگزاری فارس: استاد روابط بین‌الملل گفت: بیداری اسلامی تضعیف گفتمان سازش و ناکافی بودن طرح صلح خاورمیانه را به همگان نشان داد.

بیداری اسلامی تضعیف گفتمان سازش را به همگان نشان داد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین دهقانی فیروز آبادی  به مناسبت برگزاری همایش نقش دانشگاه‌ها در بیداری اسلامی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: بیداری اسلامی نشان‌دهنده شکست سکولار مدرن در جهان عرب و بهترین فرصت است که ایران با شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های این بیداری، بهره‌برداری‌های لازم را ببرد.
وی با بیان اینکه شاهد گسترش مردم‌سالاری اسلامی در منطقه هستیم، تصریح کرد: البته این الگوها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد.مردم‌سالاری اسلامی فرصت‌های مناسبی برای جمهوری اسلامی به وجود می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه هر گونه سیاست‌های مردمی در منطقه بهترین فرصت برای دولت ایران است، تاکید کرد: دولت‌های مدرن سکولار در تأمین اهداف خود نا‌موفق بوده‌اند.
دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: از دیگر فرصت‌های قابل استفاده از بیداری اسلامی تقویت مقاومت است.مهم‌ترین انگیزه‌های پیروزی اسلامی، مخالفت مردم با دولت‌هایشان در وابستگی به آمریکا است.
استاد روابط بین‌الملل بیان داشت: بیداری اسلامی تضعیف گفتمان سازش و ناکافی بودن طرح صلح خاورمیانه را به همگان نشان داد.
وی گفت: بیداری اسلامی گفتمان سازش را تضعیف کرده و تمام تلاش آمریکا و اسرائیل نیز  نجات فرآیند صلح خاورمیانه است.
دهقانی فیروز آبادی گفت: از سال 1992 که فرآیند صلح خاورمیانه آغاز شد، طبیعی نشان دادن کشور اسرائیل مد نظر قرار گرفت و قصد داشتند اسرائیل را به عنوان یک قدرت برتر در منطقه نشان دهند.
وی افزود: از فرصت‌های دیگر قابل استفاده برای ایران تضعیف دولت‌های سکولار در منطقه است که از این لحاظ می‌توان گفت، شاهد شکل گرفتن خاورمیانه جدید اسلامی در منطقه هستیم.
استاد روابط بین‌المللی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به چالش‌های بیداری اسلامی کرد و گفت: از جمله این چالش‌های می‌توان به دو قطبی شدن خاورمیانه و تبدیل این منطقه به دو اردوگاه مقاومت حول محور ایران و اردوگاه طرح صلح خاورمیانه با محوریت عربستان و آمریکا است.
وی تاکید کرد: در این چالش تلاش آمریکا و عربستان باز‌سازی موازنه قوایی است که در گذشته وجود نداشته است.
دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: از دیگر چالش‌های موجود ایجاد بحران‌های داخلی بین تشیع و تسنن  و دامن زدن به ناآرامی‌ها در منطقه است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول