اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آثار قم‌پژوهی با توجه به بیداری اسلامی تولید شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خلق آثار پژوهشی ویژه قم باید به شرایط جهانی و مسائل منطقه از جمله بیداری اسلامی توجه شود.

آثار قم‌پژوهی با توجه به بیداری اسلامی تولید شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهمن‌ دری در مراسم رونمایی از آثار قم‌پژوهی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: قم پایگاه مرجعیت شیعه است و از دو منظر دوستان و دشمنان،‌ می‌توان به آن توجه کرد.
وی افزود: مرجعیت شیعه و قم به عنوان پایگاه اصلی آن در معرض توطئه‌های دشمنان و از طریق فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی قرار دارد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 22 سال پیش بخش شیعه‌ شناسی سازمان جاسوسی امریکا کارهای بسیار مهمی را در این زمینه پی‌ریزی کردند، گفت: آنها چشم‌اندازی 20 ساله را برای خود ترسیم کردند و در این زمینه پژوهش‌های گسترده‌ای را انجام دادند و پایان آن نیز سال 2010 تعیین شده بود که برای فروپاشی نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌ بودند.
وی ابراز کرد: پژوهشگاه‌های غربی در پنج‌ سال نخست این چشم‌انداز به نتایج بسیاری دست یافتند به طوری که فعالیت‌های آنها در همین پنج‌ سال در مقایسه با کارهای پژوهشی ما بسیار بیشتر است.
دری با اشاره به نتایج پژوهش‌های غربی در مورد تشیع گفت: آنها برای کم‌رنگ کردن نظام اسلامی و افول آن به این نتیجه رسیدند که باید فرهنگ عاشورا را مورد هدف قرار دهند و در این راستا نخست به دنبال نویسندگان و پدید آورندگان این فرهنگ بودند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دومین قشر مورد هدف غرب برای کم‌رنگ کردن فرهنگ عاشورا، واعظان و گویندگان مذهبی هستند ضمن اینکه در ادامه مداحان را نیز در نظر داشتند.
وی با اشاره به عرضه آثار بسیار فرهنگی در دوره اصلاحات خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل محتوای برخی کتاب‌های آن دوره از ما سئوالاتی می‌شود و وظیفه ما نیز پاسخگویی در این زمینه است.
دری گفت: کارشناسان مسئول غربی در این زمینه به تقویت نویسندگان معارض و مداحان و گویندگان مرتبط با آنها اذعان دارند و نیز به این امر معترف هستند که تنها عامل مقاوم شیعه در این جبهه، مرجعیت تشیع بوده و پایگاه اصلی آنها نیز شهر قم است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به گفته دشمنان، ایستادگی قم موجب جلوگیری از اجرای برنامه‌های غربی در زمینه تضعیف فرهنگ عاشوراست، افزود: در خلق آثار پژوهشی ویژه قم باید به شرایط جهانی و مسائل منطقه از جمله بیداری اسلامی توجه شود زیرا اکنون مردم این کشورها تشنه دانستن هستند و این امر وظیفه و رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی با اشاره به کمبودهای پژوهشی در مورد شهر قم ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود،‌ قم را به طور ساده و صحیح به تمام جهانیان معرفی کنیم.
دری با اشاره به استقبال گسترده مردم تونس از نسخه فارسی استفتائات مقام معظم رهبری افزود: در مرحله نخست باید آثار پژوهشی قم را به تمام مردم ایران و پس از آن به مردم منطقه و سایر کشورها معرفی کنیم و در این میان از فضای مجازی نیز بهره ببریم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت وزارت ارشاد در زمینه تولید آثار قم‌پژوهی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم برگزاری چنین جلساتی زمینه گسترش پژوهش‌ها در این زمینه را فراهم سازد.
انتهای پیام/و20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول