اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت داوری جبهه متحد اصولگرایان اصفهان:

اصفهان سرمنشأ شکل‌گیری حماسه 9 دی ماه بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت داوری جبهه متحد اصولگرایان اصفهان گفت: اصفهان سرمنشأ شکل‌گیری حماسه 9 دی ماه بود.

اصفهان سرمنشأ شکل‌گیری حماسه 9 دی ماه بود
اکبر خلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شکل‌گیری جریان فتنه 88 بعد از انتخابات اظهار داشت: پس از شکل‌گیری این جریان به دنبال آن حادثه روز عاشورا و جسارت روز عاشورای حسینی شکل گرفت که تبعاتی به همراه داشت.
وی با بیان اینکه در امتداد این جریان ولایت فقیه و نیز شعارهای بر ضد اصل ولایت‌فقیه شکل گرفت، افزود: مردم در زمان انتخابات متوجه شدند که این افراد نه با هدف انتخابات که با اصل نظام ولایت‌فقیه مشکل دارند.
عضو هیئت داوری جبهه متحد اصولگرایان اصفهان تصریح کرد: زمان آن رسیده بود که یک حرکت خود جوش مردمی شکل گیرد.
وی با بیان اینکه اصفهان سابقه دیرینه در امر حرکت‌های بیداری اسلامی داشته است، ادامه داد: شکل گیری حماسه نهم دی ماه با یک حرکت‌های اولیه‌ای از اصفهان آغاز شد.
خلیلیان به ایجاد نشست‌هایی در این مورد در استانداری اصفهان و نیز فراهم کردن واکنش‌هایی بر علیه این بی‌حرمتی‌ها اشاره کرد و گفت: واکنش ادارات و نیز هدایت مردمی شکل گرفت که در پی آن راهپیمایی مردمی و نیز ادارات، بازاریان، کسبه و روحانیان را به همراه داشت.
وی بیان داشت: مردم وقتی متوجه برخورد با اعتقادات و نیز شعارهایی بر ضد اصل ولایت‌فقیه شدند، با دیدگاه‌های مختلف سیاسی همگی وارد صحنه شدند.
عضو هیئت داوری جبهه متحد اصولگرایان اصفهان اضافه کرد: تجربه چنین حرکتی قبل از انقلاب با راهپیمایی و تظاهرات شکل گرفته بود که دوباره به شکل سازمانی و حرکت مردمی تکرار شد.
وی با تاکید به اینکه چنین حرکت‌های خودجوشی نیز از برخی استان‌های دیگر هم شکل گرفته بود، بیان داشت: این حرکت مردمی اصفهان در آن روز رسانه‌ای و از شبکه سیمای سراسری پخش و به دنبال آن سایر استان‌ها که منتظر آغازکننده این حماسه بودند به صحنه آمده و اعتراض خود را بیان کردند که این اعتراضات حماسه 9 دی ماه را به همراه داشت.
انتهای پیام/غ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول