اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

سهم هرمزگان در جذب اعتبارات فرهنگی و دینی افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: سهم هرمزگان در جذب اعتبارات فرهنگی و دینی چندان مطلوب نیست و باید به همت همه دلسوختگان عرصه فرهنگ این وضعیت دگرگون شود.

سهم هرمزگان در جذب اعتبارات فرهنگی و دینی افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده ظهر امروز در جمع مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان اظهار داشت: سهم استان هرمزگان در جذب اعتبارات فرهنگی و دینی چندان مطلوب نیست و باید به همت همه دلسوختگان عرصه فرهنگ این وضعیت دگرگون شود.
وی ضمن انتقاد از عدم پیگیری موسسات و مراکز فرهنگی و دینی در جذب اعتبارات مستقیم از تهران افزود: سالانه میلیاردها تومان اعتبار از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مستقیم به موسسات و مراکز فرهنگی و دینی خصوصی که فعال است اعطا می‌شود و متاسفانه سهم هرمزگان در این چند سال چندان مطلوب نبوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: این اعتبار به ازای ارائه طرح مناسب و بررسی کمیته مربوطه بصورت مستقیم به موسسات و مراکز تک منظوره فرهنگی هنری پرداخت می‌شود و پس از اجرای برنامه و بازدید بازرسان و حسن اجرای برنامه روند پرداخت اعتبار همچنان برای سال‌های متوالی ادامه خواهد داشت.
مریدی‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده استان‌هایی هستند که مراکز فرهنگی و دینی آنها توانسته‌اند در مجموع بیش از چند صد میلیون تومان اعتبار دریافت کنند و حال هرمزگان که به لحاظ بسیاری از شرایط از همه مستحق‌تر است هنوز نتوانسته از این فرصت ایده آل در راستای گسترش فرهنگ دینی استفاده کند.
وی یادآور شد: این اعتبار برای تقویت موسسات خصوصی فرهنگی و دینی در مقابله با جنگ نرم دشمنان در نظر گرفته شده است و استان هرمزگان با توجه به اینکه در خط مقدم این مبارزه قرار دارد باید در جذب آن بکوشد.
این مسئول در پایان از همه دست اندر کاران، مدیران و متولیان مربوطه خواست که با تقویت موسسات فرهنگی و دینی و پیگیری مسائل و مشکلات آنها در کمترین زمان ممکن شرایط را برای حصول اعتبار و فعال کردن موسسات هموار سازند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول