اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

9 دی مردم با فتنه‌گران تسویه حساب کردند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در روز تاریخی 9 دی ماه مردم ایران با تمام فتنه‌گران داخلی و خارجی تسویه حساب کردند و به اندیشه خام آنها خط بطلان کشیدند.

9 دی مردم با فتنه‌گران تسویه حساب کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: عبرت‌های 9 دی ماه را باید همه شیاطین در حافظه تاریخی خود مدام تکرار کنند تا به این حقیقت اذعان داشته باشند که ملت ایران ملتی رشید در مقابله با تمام فتنه‌طلبی‌ها هستند.
وی گفت: همه مدیران به عنوان خواص جامعه باید این سوال را از خود بپرسند که فلسفه شکل‌گیری 9 دی ماه چه بوده و این خیز عمومی به کجا ختم شده است.
این مسئول پاسخگویی به این سؤالات و عبرت‌گیری از این حادثه را در ادامه مسیر خدمتگزاری به مردم ضروری دانست و افزود: با شیطنت عده‌ای زالوصفت داخلی و استکبار خبیث در عاشورای سال 88 فتنه‌ای رخ داد که سه روز بعد با خلق حماسه 9 دی زهر آن گرفته شد.
صابری یکی از فتنه‌های در کمین مسئولان و مدیران را بی‌توجهی به امور مردم و نداشتن فکر سالم اجرایی و مالی اعلام کرد و بیان داشت: ما باید تمام جنبه‌های حماسه 9 دی را مورد توجه قرار دهیم تا دچار خشم و خروش انقلابی ملت نشویم.
 
* مردم سلامت انتخابات را رکن حضور می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به صدا درآمدن زنگ انتخابات و آژیر آن با آغاز ثبت نام کاندیداها اظهار داشت: انتخابات صحنه حضور و دلدادگی مردم به نظام است و شایسته است این حضور مخلصانه و حداکثری را با تقویت مبانی و زمینه‌های آن بسترسازی کنیم.
صابری عنصر سلامت انتخابات را بسیاری ضروری دانست و اضافه کرد: مردم دنبال سلامت انتخابات هستند و این سلامت با حفظ حقوق، رفتار عادلانه، دخالت نکردن در امر اجرا و بی‌طرف بودن در عرصه انتخاب مردم ظهور پیدا می‌کند.
وی استفاده نکردن از امکانات دولتی را دز عرصه انتخابات متذکر شد و بیان داشت: مدیران ما جایگاه خود را نباید تا سطح ستادهای تبلیغاتی پایین آورند و از رفتار هوشمندانه در این عرصه غفلت کند.
استاندار اردبیل وظیفه همگان را همکاری سالم با هیئت‌های نظارتی و اجرایی دانست و تصریح کرد: تمام امکانات دولتی در روز انتخابات باید در خدمت اجرای سالم و آبرومندانه باشد.

* جذب اعتبارات را به روزهای آخر سال مالی موکول نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری خطاب به مدیران اجرایی عملیاتی شدن دو کار را خواستار شد و خاطرنشان کرد: کنترل، نظارت، ارزیابی و اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری و پیگیری در جذب به موقع اعتبارات تا پایان اسفندماه امسال خواسته اصلی ماست.
وی گفت: مدیران باید سعی کنند جذب اعتبارات در سال جاری اتفاق بیفتد و آن را به روزهای پایانی سال مالی واگذار نکنند.
استاندار اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با درصد بالا و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و روستایی را اولویت کار در اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: در این زمینه موافقت‌های لازم انجام شده است.
 
* با فساد اقتصادی برخورد قاطع و جدی می‌شود

صابری در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل اولین جلسه کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و شورای حفظ بیت‌المال خاطرنشان کرد: این جلسات منظم و با دقت و نظارت و پیگیری تشکیل می‌شود و شکل‌گیری آن به این معنا نیست که فساد همه جا را فراگرفته است بلکه عمده کار ما در این کمیته آسیب‌شناسی، ریشه‌یابی، اقدامات پیشگیرانه و در نهایت برخورد است.
رئیس کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت بیت‌المال استان اردبیل تصریح کرد: برخورد قاطع و جدی با مفسدان اقتصادی و اخلالگران نظام مالی در دستور کار است و در این برخوردها باید برخی غفلت‌ها و ندانم‌کاری‌ها تذکر داده شود.
صابری در پایان سخنان خود گفت: ما هیچ ضعف و نقصی را در اجرای قوانین نداریم اما برخی تفاسیر غلط و تبیین شیوه‌های نادرست اسباب کج‌روی و تخلف اقتصادی را به وجود می‌آورد که ضرورت دارد هوشیاری خود را در این باب حفظ کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول