اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تهران:

اطلاع‌رسانی خدمات شهرداری عامل افزایش مشارکت شهروندان است

خبرگزاری فارس: دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: اطلاع رسانی خدمات شهرداری و کسب نظرات شهروندان عامل افزایش مشارکت شهروندان است.

اطلاع‌رسانی خدمات شهرداری عامل افزایش مشارکت شهروندان است
محمود صارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: شهرنشینی به مفهوم شهر صنعتی و خدمات، قدمتی کمتر از 200 سال دارد و در این مدت و بنا به دلایل مختلف از جمله صنعتی شدن، وجود امنیت بیشتر در شهرها و رفاه نسبی زندگی شهری سبب توسعه هر چه بیشتر شهرنشینی و در عین حال شکل‌گیری و افزایش مشکلاتی مانند جمعیت زیاد، مشکلات مسکن، آلودگی و ... شده است.
این استاد دانشگاه افزود: در چنین شرایطی مدیریت شهری وظیفه رفاه و آرامش نسبی در شهرها را بر عهده دارد و شیوه اداره کردن شهرها متأثر از سیستم‌های عمرانی دولت و قانون اساسی و درجه مشارکت شهروندان هر کشور است.
وی افزود: مفهوم مطلب فوق این است که مردم و شهرداری‌ها دارای یک سلسله نیازهای مشترک هستند که هر یک به تنهایی قادر نیستند آنها را به طور انفرادی برای خود تأمین کنند و اگر بتوانند به طور انفرادی تأمین کنند، هزینه‌های آن سرسام‌آور است.
صارمی خاطر نشان‌ کرد: یافته‌های تحقیقات دانشگاهی نشان می‌دهد که لحاظ کردن نظرات گروه‌های ذی‌نفع در وضع و تغییر عوارض در افزایش درآمد شهرداری و بهینه کردن عوارض مؤثر است.
وی افزود: به نظر شهروندان با منابع تأمین مالی شهرداری آشنا نیستند شهروندان با کمک‌های مالی دولت به شهرداری موافق هستند و آموزش و اطلاع رسانی از خدمات شهرداری به مشارکت و همکاری مردم در تأمین هزینه‌های شهرداری و پرداخت به موقع عوارض منجر می‌شود.
دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ادامه داد: اطلاع رسانی از فعالیت‌های شهرداری و کسب نظرات شهروندان و استفاده از نظرات آنها سبب کاهش هزینه‌های شهرداری می‌شود.
همچنین آموزش و اطلاع رسانی از خدمات شهرداری به مشارکت و همکاری مردم در تأمین هزینه‌های شهرداری و پرداخت به موقع عوارض منجر می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول