اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هایتک ماهان برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی نوآوری در پردازش لایه‌های نازک

خبرگزاری فارس: نخستین کنفرانس ملی نوآوری در پردازش لایه‌های نازک و مشخصه‌های آن‌ها با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان دکترا و ارشد رشته‌های فیزیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر، معدن، شیمی، کشاورزی در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی برگزار شد.

نخستین کنفرانس ملی نوآوری در پردازش لایه‌های نازک
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز نخستین کنفرانس ملی نوآوری در پردازش لایه‌های نازک و مشخصه‌های آن‌ها با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان دکترا و ارشد رشته‌های فیزیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر، معدن، شیمی، کشاورزی در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان برگزار شد.
دبیر نخستین کنفرانس ملی نوآوری در پردازش لایه‌های نازک و مشخصه‌های آن‌ها در این نشست هدف از برگزاری این کنفرانس را معرفی کاربرد لایه‌های نازک و تبادل علمی پژوهشگران کشور اعلام کرد.
فهیمه شجاعی اظهار داشت: با توجه به اینکه دامنه کاربرد لایه‌های نازک بسیار متنوع بوده و استفاده از لایه‌های نازک موجب بالا رفتن طول عمر قطعات و بهبود کارآیی آنها می‌شود، پس این همایش می‌تواند راه‌گشایی برای طرح‌های علمی و اجرایی در زمینه لایه‌های نازک در کشور و استان کرمان باشد.
شجاعی افزود: محورهای مورد بحث در این کنفرانس شامل تکنیک‌ها و فرآیندهای رشد لایه‌های نازک، کاربردهای لایه‌های نازک، روش‌های تشخیص فرآیند، مدل‌سازی و شبیه‌سازی عددی و موضوع‌های روز صنعتی است.
وی با بیان اینکه این همایش یک روزه است، بیان داشت: از بین 85 مقاله ارسال شده به این کنفرانس و بر اساس شاخص‌های مصوب کمیته داوری، 53 مقاله به صورت پوستر و 10 مقاله در قالب سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفت.
شجاعی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این همایش 90 نفر از اساتید، دانشجویان دکترا و ارشد رشته‌های فیزیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر، شیمی، کشاورزی از سراسر کشور هستند و این امر نشان می‌دهد که کاربرد لایه‌های نازک بسیار متنوع است.
وی بیان کرد: استفاده از مدارهای الکترونیکی مانند وسایل صنعتی، آزمایشگاهی، خانگی و به ویژه فضایی و نظامی، دانشمندان و محققان را به این فکر انداخت تا به جای ساختن قطعات جداگانه، تعداد زیادی از این قطعات و مدارها را در یک واحد گنجانیده و تولید کنند.
شجاعی اذعان کرد: افزایش تمرکز مدارهای مجتمع سبب شد تا لایه‌های نازک و تکنولوژی ساخت آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود.
وی تصریح کرد: لایه‌های نازک در ساخت وسایل نوری، الکترونیکی و اپتیوالکترونیک، آینه‌های لیزر و قطعات آکوستیکی نقش اساسی دارند و سالانه مبالغ زیادی صرف تحقیقات و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌شود.
شجاعی با بیان اینکه تکنولوژی ساخت لایه‌های نازک به سرعت در حال پیشرفت است، ابراز داشت: مفید بودن خصوصیات لایه‌های نازک و جالب توجه بودن مطالعه بر روی رفتار این لایه‌ها موجب شده، چه از نظر علمی و چه از نظر تکنولوژی به لایه‌های نازک توجه ویژه‌ای شود به طوری که امروزه بسیاری از قطعات مدرن و پیچیده نوری، الکتریکی و الکترونیکی با استفاده از لایه‌های نازک پوشش داده می‌شوند.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی ساخت لایه‌های نازک بسیار گسترده شده و هم اکنون ساخت لایه‌های نازک به سمت فناوری نانو سوق داده شده است، این مرکز تصمیم گرفت که این همایش را برگزار کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول