اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز؛

چهارمین همایش علمی پرستاران در سنندج آغاز شد

خبرگزاری فارس: چهارمین همایش علمی دو روزه پرستاران ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی کردستان آغاز شد.

چهارمین همایش علمی پرستاران در سنندج آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دبیر کمیته علمی ظهر امروز هدف از برگزاری همایش پرستاران را ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی در زمینه کیفیت خدمات آموزشی، مراقبتی، بالینی، مدیریتی، بهداشتی و اخلاقی برشمرد و گفت: این همایش در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و خدمات بالینی و عرصه بهداشتی است.
ماریا مریم‌کلهر افزود: در این همایش که 12 نفر از اساتید پرستاری از دانشگاه‌های مادر دعوت شده‌اند، در زمینه ارتقای کیفیت در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و سلامت از جمله پرستاری و مامایی به بحث و بررسی می‌پردازند.
در ادامه رئیس دانشکده پرستاری تهران با اشاره به جایگاه پرستاران در جامعه، حقوق پایین پرستاران، بالابودن ساعات کاری آنها، اجرای قانون ارتقای بهره‌وری بالینی، جایگاه آنها در هیئت امنای بیمارستان‌ها از جمله مشکلات پرستاران عنوان کرد.
محمدعلی چراغی هدف از برگزاری این همایش را زمینه‌سازی دانش‌های استاندارد نظری و علمی به عرصه‌های بالینی به منظور بالابردن سطح آگاهی‌های مردم جامعه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی عنوان کرد. 
وی با اشاره به اهمیت حفظ کرامت انسانی در حرفه پرستاری، گفت: حفظ کرامت انسانی از ارزش‌های مورد تاکید ادیان الهی است چنانچه پیامبران اولوالعزم در مکاتب خود از حقوق و کرامت انسانی دفاع کرده‌اند و تمام مکتب‌های آنها برخاسته از اراده الهی است.
وی مراقبت و پرستاری در سطح عالی‌ترین کیفیت، احترام به منزلت انسانی بیمار، تلاش در راستای ارتقای سطح کرامت انسانی را رسالت پرستاری برشمرد و افزود: کرامت انسانی یک انسان زمانی برای ما محقق می‌شود که ما خود به صفات الهی آراسته باشیم.
چراغی طهارت در پندار، لطافت در گفتار و ظرافت در رفتار را سه اصل مهم کریمانه پرستاری بیان کرد و گفت: این اصول در دیدگاه سایر تئوریسین‌های پرستاری مشاهده می‌شود.
وی افزود: اگر پرستاران استقلال فردی، صداقت، وفاداری و غیره را به درستی انجام دهند در نقطه آغاز عرفان قرار دارند.
وی افزود: در انجمن بین‌المللی پرستاری بر حفظ اصل کرامت در نقشه جامع علمی سلامت ایران صرفنظر از سودمندی یا فقدان فایده اجتماعی حیات یک انسان و ارتباط مسئولانه و محترمانه به هنگام ارائه خدمات پزشکی تاکید شده است.
در این همایش مقالاتی در خصوص چالش‌های کنونی ارتقای کیفیت مراقبت‌های بهداشتی، اهمیت حفظ کرامت انسانی در پرستاری و تامین کیفی، تحلیل و آسیب‌شناسی پدیده شکاف آموزش و بالین در پرستاری توسط اساتید پرستاری ارائه شد.
همچنین 46 مقاله و 135 پوستر در این همایش دو روزه ارائه شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول