اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری همایش علمی اردوهای زیارتی زائران رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) همایش علمی و پژوهشی اردوهای زیارتی و زائران رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش علمی اردوهای زیارتی زائران رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، علی اصغر حاجی‌نقی اظهار داشت: این نهاد با هدف ترویج فرهنگ و معرفی سیره عملی امام رضا(علیه السلام) و بررسی فرهنگ رضوی در محروم نوازی، در برگزاری نهمین جشنواره امام رضا(علیه السلام) برای نخستین سال، حضور و مشارکت دارد.
وی ادامه داد: در این راستا برگزاری شش عنوان همایش به میزبانی کمیته امداد در پنج استان کشور مورد توجه قرار گرفته است که برگزاری همایش علمی و پژوهشی اردوهای زیارتی و زائران رضوی یکی از این عناوین است.
وی گفت: اشاعه گسترش و کیفیت بخشی به سفرهای فرهنگی و زیارتی، ترویج هدفمند فرهنگ زیارت امام هشتم(علیه السلام) به صورت گروهی، خدمت‌رسانی مطلوب‌ تر به محرومان و نیازمندان، ارتقای سطح اردوهای آموزشی ـ زیارتی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاسی از فرهنگ رضوی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
حاجی نقی افزود: نظر به علاقه و اشتیاق شمار زیادی از علاقمندان به زیارت بارگاه منور رضوی، کمیته امداد خراسان رضوی اقدام به برگزاری اردوهای زیارتی برای اقشار مختلف تحت پوشش شامل دانش آموزان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار و سالمندان می‌نماید.
وی گفت: بر این اساس سالانه حدود 15 هزار نفر از مددجویان سراسر کشور به مشهد سفر می‌کنند و از برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و تفریحی مبتنی بر موضوعات اسلامی در کنار بحث زیارت بارگاه منور رضوی بهره‌مند می‌شوند.
حاجی نقی تصریح کرد: بنابراین ضرورت دارد با تحقیق و پژوهش بتوانیم از  ظرفیت‌های علمی اندیشمندان حوزه تربیتی و فرهنگی بهره‌مند شویم تا بر اساس فرهنگ رضوی و سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) برنامه‌های اردویی این نهاد را ساماندهی و منطبق بر اهداف عالیه سازمانی نماییم.
وی افزود: قطعا تحقیق و پژوهش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی در کشور می‌تواند مدل جدیدی از شیوه‌هایی موثر در برگزاری اردوهای مطلوب و با کیفیت بالا را به مدیران و مجریان دستگاههای متولی ارائه دهد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در نخستین دوره برگزاری همایش علمی و پژوهشی اردوهای زیارتی و زائران رضوی 50 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: 55 درصد نویسندگان مقالات فوق دارای مدرک تحصیلی دکترا و فوق لیسانس و 45 درصد از سایر مقاطع دانشگاهی و حوزوی است.
حاجی‌نقی گفت: در حاشیه برگزاری این همایش سه گروه 313 نفره از مددجویان این نهاد در سراسر کشور که ترجیحا تا کنون موفق به زیارت حضرت علی ابن موسی‌‌الرضا (علیه السلام) نشده اند، به مشهد سفر می‌ کنند.
وی افزود: این مددجویان شامل سالمندان، مادران نمونه و زنان کارآفرین هستند که هر گروه در اردویی به مدت چهار روز به زیارت امام رضا(علیه السلام) مشرف می‌شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول