اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی:

27 حوزه آبخیز در آذربایجان غربی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی 27 حوزه آبخیز دارد.

27 حوزه آبخیز در آذربایجان غربی وجود دارد
علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی دارای 27 حوزه آبخیز است که مجموعه این حوزه‌ها در 4 حوزه آبریز اصلی واقع شده است.
وی با اشاره به حوزه‌های آبریز استان، تصریح کرد: حوزه آبریز دریاچه ارومیه برابر 51 درصد از مساحت استان، حوزه آبریز ارس برابر 39 درصد مساحت استان، حوزه آبریز زاب برابر 9 درصد از مساحت استان و حوزه آبریز سفیدرود برابر یک درصد مساحت استان هستند.
این مسئول با اشاره به مساحت کل حوزه آبخیز استان آذربایجان غربی، افزود: کل مساحت حوزه آبخیز استان 3 میلیون و 100 هزار هکتار بوده و تا کنون در 560 هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام گرفته است.
پیرمرادی کل مساحت حوزه آبخیز استان که در آن عملیات آبخیزداری انجام گرفته است را 18 درصد از کل مساحت حوزه آبخیز استان اعلام کرد.
وی در ادامه به مساحت اراضی کشاورزی قابل کشت آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: حدود یک ‌میلیون هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که از این مقدار 735 هزار هکتار مساحت اراضی زراعی و 108 هزار هکتار مساحت اراضی زیر کشت باغات است.
این مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل وجود 17 رودخانه دائمی، پر آب، بارندگی و خاک مناسب زراعی، انواع محصولات زراعی و باغی از جمله انواع غلات، حبوبات، محصولات باغی، نباتات علوفه‌ای، نباتات صنعتی در استان کشت می‌شود.
پیرمرادی اعلام کرد: از محصولات باغی استان انگور و سیب درختی با مساحت زیر کشت 68 هزار هکتار می‌توان نام برد که تولید متوسط سالیانه سیب و انگور استان به ترتیب 900 هزار و 200 هزار تن در سال است.
وی ادامه داد: محصولات باغی استان علاوه بر تأمین مصرف داخلی به صورت‌های مختلف کنسانتره و آبمیوه به کشورهای همجوار و آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و سایر استانهای کشور صادر می‌شود.
انتهای پیام/غ20/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول