اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهبندان صورت گرفت

شرکت 481 نفر در برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول سواد آموزی آموزش و پرورش نهبندان از شرکت داشتن تعداد 481 نفر در کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی شهرستان خبر داد.

شرکت 481 نفر در برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد قهرمانی صبح امروز در گردهمایی آموزشیاران نهضت سوادآموزی نهبندان به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری تعداد 70 کلاس تکمیلی با آمار 585 نفر تشکیل شده و این تعداد افراد از آموزش‌های نهضت سوادآموزی برخوردار شدند.
وی از تشکیل شدن 30 کلاس سوادآموزی با آمار 211 نفر در نیمه دوم امسال خبر داد و افزود: همچنین 25 کلاس دوره تحکیم سواد با آمار 250 نفر نیز در نیمه دوم سال جاری تشکیل شده است.
کارشناس مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش نهبندان ادامه داد: همچنین در حال حاضر تعداد 20 نفر در طرح آموزش فرد به فرد شرکت دارند و از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند.
قهرمانی تصریح کرد: مجموع تعداد افراد شرکت کننده در کلاس‌های سوادآموزی و دوره تحکیم سواد و طرح آموزش فرد به فرد در شهرستان 481 نفر است که در حال حاضر از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.
وی تعداد آموزشیاران نهضت سوادآموزی نهبندان را 60 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد تنها یک نفر برادر و 59 نفر دیگر خواهر هستند.
کارشناس مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش نهبندان با بیان اینکه طبق سرشماری سال 85  درصد باسوادی جمعیت شهرستان 81 درصد است، اظهار داشت: شاخص بی‌سواد نیز در نهبندان 19 درصد است .
قهرمانی با اشاره به اینکه درصد بی‌سوادی در جنس خواهران 11 درصد یعنی 4 هزار و 553 نفر است، تصریح کرد: درصد بی‌سوادی در جنس برادران هشت درصد با جمعیت 2 هزار و 961 نفر است.
وی از اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های اجتماعی با همکاری و مشارکت اداره بهزیستی نهبندان با پوشش یک‌هزار و 510 نفر از کم‌سوادان خبر داد.
کارشناس مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش نهبندان با بیان اینکه این شهرستان دارای پراکندگی و گستردگی فراوان و روستاهای بسیاری است، افزود: در راستای محو بی‌سوادی از سطح روستاها که بیشترین جمعیت شهرستان را دارا است بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی باید در این زمینه همکاری لازم را با اداره آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی داشته باشند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول