اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

نرخ جمعیت باسواد خراسان جنوبی 86 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر نرخ جمعیت با سواد استان 86.63 درصد است.

نرخ جمعیت باسواد خراسان جنوبی 86 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد باقر سورگی صبح امروز در گردهمایی آموزشیاران نهضت سوادآموزی نهبندان به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار داشت: با سوادی و داشتن علم نعمتی است که انسان‌ها و جوامع را از خیلی تنگناها و چالش‌ها نجات می‌دهد.
وی یادآور شد: وقتی در جامعه و کشور افراد بی‌سواد نداشته باشیم و این افراد بی‌سواد گذشته بتوانند بخوانند و بنویسند تازه به هدف کوتاه مدت نهضت سوادآموزی رسیدیم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی سواددار کردن بی‌سوادان کشور تا حد خواندن و نوشتن را هدف کوتاه مدت نهضت سوادآموزی دانست و تصریح کرد: ارتقای آگاهی برای بزرگسالان بی‌سواد و تحول فرهنگی و علمی از اهداف بلند مدت نهضت سوادآموزی به شمار می‌رود.
سورگی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش قول داده تا پایان برنامه پنجم توسعه ریشه‌کنی بی‌سوادی در افراد رده سنی 10 تا 49 انجام شود، افزود: در راستای تحقق این مهم نیاز به تلاش گسترده و جهادگونه داریم که تمامی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و حتی دیگر دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه تلاش کنند.
وی یکی از مشکلات بحث با سواد شدن افراد بی‌سواد و یکی از معضلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی در این زمینه را عدم علاقه برخی از افراد بی‌سواد برای سواددار شدن و حضور در کلاس‌ها عنوان کرد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور ایجاد علاقه و رغبت سوادآموزی در افراد بی‌سواد باید شیوه‌های مختلفی را به کار گرفته و از دیدارهای چهره به چهره، برخوردهای شایسته، تشویق دانش‌آموزان برای ایجاد رغبت در والدین بی‌سواد و طرح فرد به فرد استفاده کرد.
سورگی اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح کلان کشور طرح‌هایی ایجاد شده که اشتیاق افراد بی‌سواد را به سوادآموزی بیشتر می‌کند که یکی از آنها طرح‌های اشتغال خانگی است که حتما باید افراد مدرک تحصیلی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امروزه نظام آموزش و پرورش در تلاش است تا هیچ یک از فرزندان خانواده‌های این کشور حتی در نقاط دور دست از تحصیل باز نمانند، تصریح کرد: این مهم سبب می‌شود تا ورودی افراد بی‌سواد در سال‌‌های آینده به چرخه بی‌سوادان کمتر شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید است تا پایان سال 93 بتوانیم در کشور ریشه‌کنی بی‌سوادی را انجام دهیم.
سورگی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ جمعیت با سواد استان 86.63 درصد است، یادآور شد: شاخص بی‌سوادی در استان زیر 14 درصد است و نهضت سوادآموزی در راستای سوادآموزی به افراد بی‌سواد در استان همچنان به رسالت خویش ادامه می‌دهد.
وی از برگزاری تعداد 145 کلاس سوادآموزی در سطح استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 235 کلاس تکمیلی برگزار و 212 نفر نیز در طرح فرد به فرد شرکت کردند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعداد آموزشیاران استان را 217 نفر دانست و اظهار داشت: ازاین تعداد 201 نفر خواهر و 16 نفر برادر هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول