اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

تحریم ایران ‌در دستیابی به ‌فن‌آوری‌های روز بی‌تاثیر ‌است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر علوم در مشهد گفت: ‌تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ‌در دستیابی به علم و فن‌آوری‌های روز بی‌تاثیر بوده است.

تحریم ایران ‌در دستیابی به ‌فن‌آوری‌های روز بی‌تاثیر ‌است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین نادری‌منش شامگاه چهارشنبه در اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فن‌آوری خراسان رضوی بر نقش موثر پارک‌های علم و فن‌آ‌وری در توسعه کشور تاکید کرد و اظهار داشت: پارک‌های علم و فن‌آوری یک ایستگاه و گذرگاه جدی برای تبدیل فناوری به تولید است.
معاون وزیر علوم تبدیل یک ایده را تا محصول مانند حلقه‌ای دانست که در این حلقه پارک‌های علم و فن‌آوری نقش مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: این حلقه از ایده تا نمونه اولیه، مرکز رشد و در نهایت پارک علم و فن‌آوری را شامل است که وجود پارک در این حلقه بسیار لازم است.
معاون آموزشی علوم تحقیقات و فن‌آوری عملکرد پارک علم و فن‌آوری خراسان را مثبت خواند و خاطرنشان کرد: نیاز به وجود یک پارک قوی علم و فن‌آوری در شمال شرق کشور دیده می‌شود تا محلی برای ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
وی به نقش موثر پارک‌های علم و فن‌آوری در بی‌اثر کردن تحریم‌های علمی علیه ایران تاکید کرد و اظهار داشت: تحریم یک تیغ دو لبه است در حالی که از شروع انقلاب بوده است سعی و اگر تلاش ما در جهت دست یافتن به زیرساخت‌های فن‌آ‌وری و تولید باشد برد از آن ما است و اگر از منافع خود کوتاه بیاییم برد با طرف مقابل است.
نادری‌منش فشارهای بین‌المللی علیه ایران را در دستیابی به  علم و فن‌آوری‌های روز در کشور ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: 
تاکنون همواره از تحریم‌ها به عنوان سکویی برای پرش استفاده کرده‌ایم.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول