اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

135 مقاله از پژوهشگران شهرکرد در مجلات ISI منتشر شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از چاپ و انتشار 135مقاله از سوی پژوهشگران و اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در مجلات معتبر بین المللی (ISI) در 9 ماهه سال 1390 خبر داد.

135 مقاله از پژوهشگران شهرکرد در مجلات ISI منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا گلشنی چهارشنبه شب در جمع پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی، اظهار داشت: تعداد مقالات ISI پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از زمان تاسیس تا پایان آذر ماه سال جاری 258 مقاله بوده، که 135 مقاله مربوط به 9 ماهه اول سال 1390 است.
وی پژوهش را تازه شدن روح علم دانست و گفت: اگر علم بدون پژوهش باشد زلالی و شفافیت خود را از دست خواهد داد.
به گفته وی، آنچه سبب شاداب شدن علم می‌شود پژوهش است و بدون پژوهش علم کدر و تیره باقی خواهد ماند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور شد: فارغ‌التحصیلی در علم آموزی و پژوهش وجود ندارد و فارغ‌التحصیلی در علم به منزله توقف در کسب علم  است.
وی با بیان اینکه امسال تاکنون علاوه بر مقالات منتشر شده در ISI افزون بر 52 مقاله علمی پژوهشی از محققان و پژوهشگران این واحد دانشگاهی منتشر شده است، گفت: در سال جاری هفت عنوان کتاب از سوی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران این واحد دانشگاهی تالیف و دو کتاب نیز ترجمه شده است.
گلشنی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه آزاد از مرزهای ملی گذشته و به عنوان یک مدل موفق در آموزش غیر دولتی در سطح دنیا مطرح شده است.
وی با اشاره به آمار دانشجویان این دانشگاه از سال تأسیس تاکنون گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از سال 64 با 880 دانشجو در 11 رشته تحصیلی فعالیت‌های آموزشی خود را به‌ طور رسمی در این شهر آغاز کرد.
گلشنی ادامه داد: این در حالیست که در حال حاضر افزون بر 7 هزار و 774 دانشجو در بیش از 100 رشته تحصیلی با عضویت 400 هیئت علمی در این واحد آموزشی در حال تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد فضای آموزشی این واحد دانشگاهی را 94 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: وجود پنج واحد دانشکده مصوب، دو غیر مصوب، 50 آزمایشگاه، 20 کارگاه تخصصی، 110 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی و وجود کتابخانه تخصصی در هر واحد دانشکده، سه خوابگاه با جامعه آماری یک‌هزار دانشجو، وجود شش مرکز تحقیقاتی از دیگر امکانات این واحد دانشگاهی است.
وی از تهیه و تدوین 254 طرح پژوهشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 120 طرح پژوهشی در دست اقدام است که نشان از توان علمی بالای این واحد دانشگاهی دارد.
وی سیاست‌های کلی دانشگاه‌های جامع را گرایش به تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: یکی از پایه‌های ما در کارگروه آموزش عالی بر اساس فراهم بودن زیرساخت‌ها در جامعه بوده است و چون دارای زمینه‌های دامداری، کشاورزی و گردشگری هستیم توسعه این رشته‌ها در دانشگاه از برنامه‌های تحت اولویت است.
وی تصریح کرد: چشم‌انداز آینده واحد شهرکرد در بعد آموزشی، توسعه رشته‌های تحصیلی به‌ ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به‌ ویژه در رشته‌های پزشکی و اصلاح نسبت استاد به دانشجو است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول