اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

توجه ویژه مسئولان به امر آموزش و پژوهش ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: آموزش و پژوهش به عنوان زیر ساخت توسعه و برنامه‌ریزی باید به طور ویژه مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

توجه ویژه مسئولان به امر آموزش و پژوهش ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در همایش مدیران کل دفاتر آموزش و پژوهش استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: اساس چرخه تولید دانش، تبدیل آن به فناوری، تولید محصول و تجاری‌سازی دانش و تولید ثروت، امر پژوهش است که مسئولان باید به این توجه داشته باشند.
وی افزود: مسئولان استان باید خود را برای فراهم‌ کردن زمینه‌های لازم به منظور تجاری‌سازی علم و دانش مقید کنند.
جهانبخش تصریح کرد: تدوین استراتژی پژوهش و سازماندهی کلان آن برای تسریع در روند توسعه‌ای که در پیش گرفتیم و  رسیدن به افق 1404 امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
وی ادامه داد: هر چند بسیاری از اتفاقاتی که باید در افق 1404 می‌افتاد از دو سال پیش انجام شده و اهداف زیادی از این سند چشم‌انداز محقق شده است.
استاندار بوشهر یادآور شد: نیروی انسانی یکی از شاخص‌های اساسی توسعه است و کشورهایی که به این امر توجه کرده‌اند در عرصه پیشرفت‌ها موفق‌تر بوده‌اند.
جهانبخش اضافه کرد: در کنار تولید علم و فناوری توجه لازم به پیشرفت نیروی انسانی به عنوان مولدان علم و تجاری‌سازی دانش و عاملان تولید ثروت باید با حساسیت دنبال شود.
وی افزود: مسئولان باید به نیروی انسانی به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی توجه خاص داشته باشند.
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به مسائل پژوهشی و علمی و آموزشی گفت: مشکل امروز ما غریبه بودن مدیران با امر پژوهش است که تبعات منفی زیادی نیز به دنبال داشته است.
جهانبخش اظهار داشت: گام اول در توسعه پژوهش، آشتی دادن مدیران با امر پژوهش است.
جهانبخش با اشاره به حماسه 9 دی ماه اظهار داشت: حماسه 9 دی جلوه دین‌مداری، خداخواهی و بصیرت‌بخشی بود که در طول 8 ماه جلوه کرد و اوج آن در 9 دی بود.
وی ادامه داد: در حماسه 9 دی بود که چشم فتنه کور شد و ضرورت عبور از آن فتنه بزرگ بصیرت‌بخشی بود.
جهانبخش در ارتباط با انتخابات در پیش رو گفت: دشمنان بیکار ننشسته‌اند و عناصر مزدور داخلی و خارجی خود را وارد عرصه کرده‌اند.
وی بیان کرد: هوشیاری، بصیرت و مراقبت شرط لازم مبارزه با استکبار در این عرصه است.
استاندار بوشهر یادآور شد: ملت ایران بار دیگر با حضوری پرشور و مشارکتی حداکثری به دشمنان نشان می‌دهد ایران اسلامی عرصه جولان برای فتنه و فتنه‌گران نیست.
انتهای پیام/م20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول