اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

دریافت 38 مقاله از سراسر کشور برای کنگره امام موسی بن جعفر

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 38 مقاله از سراسر کشور برای شرکت در نخستین کنگره ملی امام موسی بن جعفر(ع) دریافت شد.

دریافت 38 مقاله از سراسر کشور برای کنگره امام موسی بن جعفر
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تنها راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی در غوغا‌کاری دنیای امروز پناه بردن به معنویات و کلام گهربار ائمه اطهار (ع) است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف از برگزاری کنگره ملی امام موسی بن جعفر (ع) شناخت و معرفت ائمه معصومین و بررسی ابعاد مختلف زندگانی و نقش ائمه در زندگی بشریت است.
موسوی‌اعظم تصریح کرد: با توجه به فراخوان مقاله‌نویسی در محورهای مختلف از ابعاد اخلاقی و رفتاری و جایگاه امام موسی کاظم (ع) و فرزندان آن امام همام در گسترش دین و مکتب 38 مقاله از سراسر کشور دریافت شده است.
وی افزود: مقالات دریافت ‌شده برای شرکت در این کنگره ملی توسط اساتید، دانشگاهیان و روحانیون ارائه شده است.
این مقام دینی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محورهای فراخوان مقاله نویسی کنگره ملی امام موسی‌بن جعفر(ع) ابراز داشت: سیره اخلاقی، رفتاری، سیاسی و اجتماعی امام موسی کاظم(ع) و همچنین عبادت در رفتار و گفتار و انفاق، وقف و صدقات جاریه در مکتب این امام همام از جمله محورهای فراخوان مقاله نویسی این کنگره است.
موسوی‌اعظم عنوان داشت: نقش و جایگاه امام موسی کاظم (ع) در گسترش مکتب شیعه و آخرالزمان و انتظار از منظر این امام همام و نیز نقش فرزندان امام کاظم (ع) در گسترش دین و مکتب جریان‌های فکری و کلامی امام موسی کاظم (ع) از دیگر محورهای فراخوان مقاله‌نویسی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از مطالعه و بررسی مقاله‌های دریافتی از سراسر کشور توسط دانشگاه یاسوج به‌عنوان کمیته علمی این کنگره، به هفت نفر از برگزیدگان این فراخوان جوایز نفیسی در روز برگزاری این کنگره اهدا می‌شود.
موسوی‌اعظم با تشریح برگزاری کنگره ملی امام موسی بن جعفر (ع) در محل امامزاده جعفر(ع) گفت: داشتن فضای مناسب، مرکزیت جغرافیایی محل امامزاده جعفر(ع) در کهگیلویه و بویراحمد از جمله دلایل برگزاری این کنگره در این مکان است.
وی افزود: امامزاده جعفر (ع) یکی از مکان‌های مهم تردد در محور جنوب کشور بوده و اقامتگاه کاروان‌های بزرگ راهیان نور از استان‌های همجوار است.
موسوی‌اعظم خاطرنشان کرد: این امامزاده از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) بوده و این موضوع از دیگر دلایل برگزاری کنگره ملی امام موسی بن جعفر (ع) در محل امامزاده جعفر (ع) گچساران است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول