اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

هر چه بودجه جذب دانشگاه شود صرف پژوهش می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به هر میزان رتبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح کشور بیشتر شود امتیاز و اعتبار بیشتری به آن تعلق گرفته و هر چه بودجه از این طریق جذب دانشگاه شود صرف پژوهش می‌کنیم.

هر چه بودجه جذب دانشگاه شود صرف پژوهش می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران و محققان حیطه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه اصفهان اظهار داشت: اکنون بستر مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه اصفهان فراهم شده است و این دانشگاه در طول 60 سالی که از تاسیس آن می‌گذرد هیچ‌گاه در شرایط امروز چه از بعد نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری نبوده است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نیمه دوم سال 1384 تنها پنج مجله داشت که هیچ کدام نمایه بین‌المللی نمی‌شدند و اعضای هیئت علمی مدت‌ها در صف چاپ مقالات علمی خود بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اکنون حدود 20 مجله توسط دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود، تصریح کرد: نخستین و تنها مجله ISA در استان متعلق به این دانشگاه است و نخستین هفته‌نامه علمی پژوهشی خاورمیانه را نیز داریم.
وی ادامه داد: همچنین توسط  اعضای هیئت علمی این دانشگاه چهار مجله خارج دانشگاهی و بین‌المللی به چاپ می‌رسد که آماده انتشار مقالات پژوهشگران است.
شیرانی با بیان اینکه این دانشگاه اکنون 500 دستیار  PHD دارد که موظف به پژوهش هستند، تاکید کرد: اکنون 60 ظرفیت خالی برای PHD by research ( دکترای همراه تحقیق) در این دانشگاه وجود دارد که به زودی فراخوان مرحله دوم آن بر روی سایت دانشگاه قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در این مقطع فرد هم به روش تحقیق آشنا می‌شود و هم تولیدکننده است و این موضوع می‌تواند سبب این انقلابی در حوزه تحقیقات شده و توانمندی افراد را ارتقا دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در طی سال‌های اخیر بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشگاهی که سال‌ها بود در گوشه آرشیو تنها خاک می‌خورد به مقاله تبدیل شد، گفت: طبق قوانین جدید دانشجو دیگر نباید پایان‌نامه تحویل دهد تا مدرک خود را دریافت کند بلکه موظف به ارائه مقاله است و باید در پایان دوره از مقاله خود دفاع می‌کند.
وی افزود: مقالات دانشگاه باید به سمت و سوی کاربردی شدن پیش رفته و آموزش ما در راستای پیشگیری، سلامتی و درمان باشد و در واقع علمی را آموزش دهیم که به طور مستقیم وارد جامعه شده و جوابگوی نیازهای سلامتی مردم باشد.

*نیاز کنونی کشور دانش منتهی به فناوری و ثروت است
شیرانی با اشاره به اینکه درآمد آمریکا از مالیات واردات نفت در سال 2004 بیشتر از کل درآمد صادرات نفت ایران بود، اظهار داشت: اکنون کشور ما بیش از پیش نیازمند دانش منتهی به فناوری و ثروت است.
وی افزود: مطابق سخنان رهبر معظم انقلاب اکنون کشور به علمی نیازمند است که سبب اقتدار ایران اسلامی شود زیرا این اقتدار منجر به امنیت می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فرونشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جوانان ایرانی تصریح کرد: این همان دانشی‌ است که به فناوری منتهی شده است، اما دانشگاه‌ها این امکان را نیز دارند که در حوزه‌های دانش منتهی به ثروت نیز کار کنند که بهترین مثال در این زمینه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی است.
وی اضافه کرد: تاکنون از پایان‌نامه دانشجویان دانشکده داروسازی داروهایی تولید و به خارج از کشور نیز صادر شده است.
شیرانی با اشاره به اینکه اکنون 96 درصد داروها در کشور خودمان تولید می‌شود، تاکید کرد: توجه داشته باشید که چهار درصد باقی‌مانده 60 درصد بودجه ارزی ایران را تشکیل می‌دهد بنابراین باید سعی کنیم این چهار درصد را نیز البته  با در نظر گرفتن مزیت‌ها در دست بگیریم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول