اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه امام صادق (ع):

انسان با بصیرت به دنبال رضایت ولایت است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: انسان با بصیرت کسی است که اصول کلی را می‌داند و بر این اساس به گونه‌ای عمل می‌کند که رضایت ولایت و رهبری را در پی داشته باشد.

انسان با بصیرت به دنبال رضایت ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سیدصالح هاشمی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت و میثاق با ولایت در کوهبنان اظهار داشت: با توجه به سخن شهید مطهری در تاریخ اسلام هر جا فتنه‌ای اتفاق افتاده محصول دو عامل بوده است به گونه‌ای که اگر زمانی منافقان زیرک بر گرده عوام جاهل سوار شوند، فتنه درست می‌شود.
وی افزود: اگر سطح آگاهی و بصیرت مردم بالا نرود، ما باید منتظر بروز فتنه در جامعه باشیم لذا برای برطرف کردن فتنه بالا بردن سطح فهم، شعور و آگاهی مردم ضروریست و این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کار فرهنگی است.
هاشمی گلپایگانی اهل ادعا بودن، ایمان واقعی نداشتن، اهل فریب بودن، داشتن قلب مریض، اهل فساد بودن، مسخره کردن دیگران، پایبند نبودن به عهد و پیمان، اهل امر به منکر بودن، اهل انفاق نبودن، ترویج قسم دروغ، خوش‌چهره و خوش صحبت اما بی روح بودن و اهل ایجاد ترس در دل مومنین را از مهم‌ترین ویژگی‌های منافقان در قرآن دانست و بیان داشت: منافقان در عبادت کسل و از لحاظ ایمان در درجه پایین قرار دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در نهم دی ماه سال 88 جوشیدند، تحلیل و موج ایجاد کردند که اگر چنین موجی در زمان حضرت علی (ع) اتفاق می‌افتاد، قطعا این امام خانه‌نشین نمی‌شد.
وی به بحث بصیرت اشاره کرد و افزود: بصیر کسی است که اصول کلی را می‌داند و بر این اساس به گونه‌ای عمل می‌کند که رضایت ولایت و رهبری را در پی داشته باشد.
منصور متقی فرماندار کوهبنان به اهمیت و ارزش نهم دی ماه اشاره کرد و گفت: با درایت مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم در نهم دی ماه سال 88 برای همیشه ریشه فتنه خشکانده شد و فتنه‌گران و دشمنان در رسیدن به  اهداف  شوم خود ناکام ماندند و برای همیشه تاریخ منزوی و سرکوب شدند.
وی بیان داشت: کوهبنان با مردمی مومن و متعهد در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته و دارای معادن غنی ذغال‌سنگ، خاک نسوز  روی و مس و دارای چهار امامزاده و 54 اثر تاریخی است و با توجه به قدمت تاریخی وجود مشاهیر، عرفای بنام و مشهور و غنای فرهنگی زمینه تاسیس واحد دانشگاهی امام صادق ( ع) را دارد که امیدواریم با مساعدت مسئولان مربوطه به زودی شاهد تحقق این امر باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول