اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان خبر داد

تشکیل ستاد حجاب و عفاف در مراکز آموزشی شادگان

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان از تشکیل ستاد حجاب و عفاف در مراکز آموزشی این شهرستان خبر داد.

تشکیل ستاد حجاب و عفاف در مراکز آموزشی شادگان
به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، سعید فیوضی ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی که با حضور مسئولان محلی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این شهرستان تاکنون بسیار خوب و قابل قبول بوده است.
وی افزود: به همین دلیل و به‌منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مراکز آموزشی شهرستان، اداره آموزش و پرورش موظف است تا نسبت به تهیه و توزیع تراکت و نقاشی و طراحی بر دیوارهای مدارس با موضوع حجاب و عفاف اقدام کند.
فرماندار شادگان تصریح کرد: طبق همین مصوبه، ستاد حجاب و عفاف با عنوان هسته بصیرت در همه مراکز آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این ستاد با هدف بهره‌گیری از بیانات و رشادت‌های شهدای جنگ تحمیلی اداره بنیاد شهید و دفاتر فرهنگ دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور نسبت به تهیه و چاپ وصیت‌نامه شهداء با موضوع عفاف و حجاب اقدام خواهد کرد.
فیوضی گفت: از جمله اقدامات دیگری که در راستای ترویج فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در این شهرستان اجرا خواهد شد، برگزاری دوره آموزشی ـ توجیهی خودباوری، تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن در اجتماع با محوریت عفاف و حجاب توسط ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود.
وی اضافه کرد: مفاهیم اصیل اسلامی و مفاهیم اصیل معنوی خود را باید طوری منتقل کنیم که مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
فرماندار شادگان گفت: اسلام با مد مخالف نیست و ما نیز با پوشش رنگی که به متانت ایرانی اسلامی ضربه نزند مخالف نیستیم ولی این همگرایی باید با بررسی و مطالعه صحیح به جوانان ارائه شود.
وی با بیان اینکه در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید تنها زنان، مخاطب قرار گیرند و نقش و مسئولیت مردان فراموش شود تصریح کرد: باید عفاف و حجاب به عنوان امری که به هر دو جنس زن و مرد مربوط می‌شود، تلقی شود.
فیوضی خاطرنشان کرد: لازم است در معرفی اسوه‌ها و الگوها در جامعه، به عفاف و حجاب به‌عنوان یک ارزش، عنایت کافی شود و در تبلیغات نیز در آثار ادبی و هنری شأن و منزلت انسانی زنان و ارزش حجاب مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان گفت: تبلیغ عفاف و حجاب باید چنان باشد که خود موجب بدآموزی و اشاعه فحشا نشود و در این امر، باید مقتضیات سنی، روحی و فرهنگی مخاطبان مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول