اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماهه نخست امسال صورت گرفت

مرگ 21 نفر در فارس بر اثر مسمومیت با گاز

خبرگزاری فارس: در هشت ماهه امسال 21 نفر در استان فارس بر اثر مسمومیست با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که از این تعداد 15 نفر مرد و شش نفر زن هستند.

مرگ 21 نفر در فارس بر اثر مسمومیت با گاز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان فارس، آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز در سال گذشته در این استان 16 نفر بود که با افزایش 31،3 درصدی در سال جاری به ۲۱ نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در این استان مربوط به اردیبهشت ماه با تعداد هفت نفر و کمترین آن مربوط به تیر ماه با تعداد یک کشته است.
به گزارش فارس، کارشناسان علت این مرگ و میر‌ها را استاندارد نبودن وسایل گازسوز گرمایشی، استاندارد نبودن وضعیت دودکش‌های بخاری و شوفاژها، نحوه نامناسب نصب دودکش‌ها و نداشتن کلاهک «اچ» و پس‌زدگی منواکسید کربن می‌دانند.
همچنین استفاده از وسایل گازسوز ویژه پخت و پز در محیط‌های بسته یکی از علت‌های گازگرفتگی و کشته شدن افراد ناآگاه و سهل‌انگار اعلام شده است.
کارشناسان توصیه می‌کنند که به هنگام روشن بودن بخاری‌های گازسوز در محیط های بسته باید ترتیبی اتخاذ شود تا هوا بتواند به صورت رفت و برگشت در این گونه محیط‌ها جریان داشته باشد.
همچنین تاکید شده است که از استفاده از بخاری‌های بدون دودکش خودداری شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول