اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول بازرسی، ایمنی و بهداشت محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل:

مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در اردبیل بالا است

خبرگزاری فارس: مسئول بازرسی، ایمنی و بهداشت محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل گفت: میزان مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در استان اردبیل بسیار بالا است.

مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در اردبیل بالا است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توفیق گنجگاهی عصر امروز در همایش ایمنی و مصرف گاز در اردبیل اظهار داشت: هر چند علت اصلی این مرگ و میرها ناشی از بی‌توجهی به مقررات و ضوابط ایمنی مصرف گاز است اما ضرورت دارد همچنان خانواده‌ها به امر آموزش و نحوه نصب درست وسایل گازسوز دقت کنند.
وی با یادآوری این‌که عمده مشکل مرگ و میرها ناشی از استفاده نکردن از وسایل استاندارد و ایمن گاز به ویژه دودکش‌های غیراستاندارد است، تصریح کرد: در نصب و استفاده از وسایل گازسوز متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به کوچک‌ترین مسایل شاهد رخداد بزرگ‌ترین حوادث و تلخ و ناگوارترین رخدادهای انسانی هستیم که ممکن است به متلاشی شدن یک نهاد خانواده نیز منجر شود.
گنجگاهی خاطر نشان کرد: قطر لوله برای بخاری‌ها باید 10 سانتیمتر و آبگرمکن‌ها 15 سانتیمتر باشد که گاه شاهد هستیم با تبدیل‌های بی‌مورد این ابعاد را کم و زیاد می‌کنند که این امر خود خطرناک است.
این مسئول با اشاره به تفاهمنامه شرکت گاز با نظام مهندسی در حوزه نظارت بر نحوه درست لوله‌کشی‌ها اضافه کرد: مهندسان ناظر موظف هستند نحوه درست لوله‌کشی را در ساخت و سازها مورد ارزیابی و نظارت قرار دهند اما دیگر نحوه نصب وسایل گازسوز وظیفه و رسالت آنها نیست و در این باب مشترکان باید نهایت دقت و هوشیاری را به خرج دهند.
گنجگاهی ادامه داد: ما دفترچه‌ها و بروشورهایی را در ابتدای اشتراک‌پذیری در اختیار بهره‌برداران گاز طبیعی قرار می‌دهیم تا با رعایت آنها بتوانند موارد ایمنی را مدنظر قرار داده و به آن پایبند باشند.
به گزارش فارس، مسئول بازرسی، ایمنی و بهداشت محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل با ابراز تأسف از کشته شدن 14 نفر در هشت ماهه امسال به دلیل گازگرفتگی گفت: ما بحث آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها را در سرلوحه کارهای خود قرار داده‌ایم و معتقدیم بی‌توجهی‌ها در این حوزه باید به حداقل برسد.
گنجگاهی افزود: گاز تولید شده بر اثر سوخت ناقص CO بسیار خطرناک است و ما امیدواریم خانواده‌ها در صورت مشاهده علائم گازگرفتگی و انتشار سم خطرناک CO با باز کردن در و پنجره اجازه دهند یک تخلیه کامل در منزل اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: شرکت گاز علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های عمومی و آگاهی‌دهی‌ها به اشکال مختلف اعم از تبلیغات شهری، اتوبوس‌های خطی، بروشورها، برنامه‌هایی را نیز در رسانه ملی و منطقه‌ای تهیه، تولید و پخش می‌کند تا آگاهی‌دهی خانواده‌ها بیشتر شود.
گنجگاهی از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف نیز در شهرهای متعدد استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: ما به تناسب فصول آموزش ایمنی و مصرف صحیح گاز را در شهرها برگزار می‌کنیم اما این خود خانواده‌ها هستند که باید با رعایت موارد ایمنی سلامت خود را حفظ کنند.
این مسئول در پایان اضافه کرد: با یک امتحان ساده خانواده‌ها می‌توانند از سلامت مصرف وسایل گازسوز اطمینان حاصل کنند تا بدانند با مکش مناسب گاز CO از لوله بخاری خارج شده و هیچ خطری متوجه آنها نیست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول