اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مرکز بهداشت ساری:

غذای گرم در مدارس ساری جایگزین ساندویچ‌ شد

خبرگزاری فارس: قائم مقام مرکز بهداشت شهرستان ساری گفت: غذای گرم در مدارس جایگزین ساندویچ‌های سوسیس و کالباس شد.

غذای گرم در مدارس ساری جایگزین ساندویچ‌ شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جواد بابازاده در همایش تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان که با همکاری آموزش و پرورش ناحیه دو در مدرسه شهید احتشامی و مرکز بهداشت شهرستان ساری برگزار شد، تغذیه پرکالری را عامل موثری در افزایش چاقی دانست.
وی اظهار داشت: چاقی در سن کم موجب افزایش وزن در دوران بلوغ و جوانی می‌شود.
قائم مقام مرکز بهداشت شهرستان ساری با بیان اینکه استان مازندران بیشترین جمعیت چاقی را در سطح کشور به خود اختصاص داده، تصریح کرد: 24 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای وزن بالا هستند و30 درصد از افراد کشور از چاقی رنج می‌برند.
بابازاده یادآور شد: 11 درصد از جمعیت کمتر از 20 سال جامعه دارای چاقی هستند که این عامل موجب بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، چربی و فشار خون و نیز بیماری‌های روحی و روانی می‌شود.
وی بر آموزش تغذیه مناسب تاکید کرد و گفت: تغییر الگوهای غدایی از سنتی به فست‌ فودها و زندگی صنعتی موجب چاقی مفرط در اقشار کم سن جامعه شد.
قائم مقام مرکز بهداشت شهرستان ساری با بیان اینکه براساس دستورالعمل وزارتخانه غذاهای سالم و مجاز باید در بوفه‌های مدارس به فروش برسد، ابراز داشت: فعالیت بهداشت محیط در مدارس زیاد است، نوع تغذیه در بوفه‌های مدارس نظارت می‌شود و آموزش‌ها به سمتی رفته که غذاهای گرم مانند عدس و لوبیا جایگزین ساندویچ‌های سوسیس و کالباس شده است.
این مسئول ابراز داشت: 50 درصد افرادی که در دوران کودکی چاق بودند در سن بزرگسالی به طرف چاقی رفتند.
وی با تاکید بر اینکه به نوشیدنی‌ها باید توجه زیادی شود، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بیش از هفت درصد از کودکان نوشابه گازدار و10 درصد این اقشار نوشابه بدون گاز را به عنوان نوشیدنی قرار دادند.
قائم مقام مرکز بهداشت شهرستان ساری برنامه‌های فرهنگی را راهی برای استفاده از غذاهای سالم اعلام کرد و اذعان داشت: فعالیت‌های فرهنگی بهداشت شهرستان ساری با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود که دراین بخش طیف وسیعی از دانش‌آموزان در این آموزش شرکت می‌کنند.
به گزارش فارس، در حاشیه همایش، نمایشگاه غذاهای سنتی از سوی خانواده‌های دانش‌آموزان مدرسه شهید احتشامی ساری اجرا شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول