اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرور فارس بر حماسه یک حضور؛

8 دی نماد ولایت‌پذیری مردم گیلان

خبرگزاری فارس: هشتم دی سال 88 مردم گیلان عشق به ولایت و نفرت از فتنه‌گران را یک روز قبل از 9 دی به نمایش گذاشتند و تاریخی شدند.

8 دی نماد ولایت‌پذیری مردم گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در سال 88 مردم و جوانان گیلان در پاسداشت حریم عاشورای حسینی و ولایت امام خامنه‌ای پیش از خروش ملت ایران در 9 دی، هشتم دی را در تاریخ گیلان به ثبت رساندند و نگینی به نام 8 دی که نماد ولایت‌پذیری و عاشورایی بودن مردم این استان است را برای گیلانیان به ارمغان آورده و به یادگار گذاشتند.
مردم با بصیرت گیلان در هشتم دی سال 88 یک روز زودتر دفاع خود از ولایت فقیه را نشان دادند و امید دشمنان را به یأس تبدیل کردند تا اثبات کنند مردم سرزمین گیل هر کدام یک میرزا کوچک هستند.
یک سال پس از قیام مردم گیلان در حمایت از ولایت، توفیق زیارت ولی فقیه امام خامنه‌ای نصیب مردم ولایی این سرزمین سبز شد. 
برای مروری دوباره به حماسه حضور مردم گیلان در هشتم دی سال 88 نقبی به گذشته‌ زده‌ایم و با رجوع به آرشیو فارس که در این سال‌ها همواره در کنار مردم ولایت‌مدار این استان بوده است، دفتر خاطرات آن دوران را ورق می‌زنیم تا یاد این حماسه در ذهن‌ها ماندگار شود.

* مردم رشت در راهپیمایی 8 دی سال 88: اماما قسم به روح پاکت راهت ادامه دارد

مردم رشت با تجمع اعتراض‌آمیز نسبت به هتک حرمت عاشورا فریاد برآوردند: اماما قسم به روح پاکت راهت ادامه دارد.
تظاهر کنندگان رشت در 8 دی سال 88 در محکومیت فتنه‌گران روز عاشورا و هتک حرمت این روز یکصدا خواستار مجازات سرانه فتنه شدند.
مردم رشت با تجمع در میدان شهدای ذهاب این شهر اعلام کردند: «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و نیز «مرگ بر منافق ـ مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» از دیگر شعارهای مردم رشت بود.
مردم خشمگین شهر رشت همچنین شعار دادند: «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «ما اهل سازش نیستیم ـ تا پای جان می‌ایستیم» و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند.
همچنین مردم رشت خواستار محاکمه سران فتنه شدند و در شعارهای خود ابراز کردند: «موسوی خیانتکار اعدام باید گردد»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».
در پایان قطعنامه تظاهرات و راهپیمایی اعتراض‌آمیز اهانت به مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی و اصل الهی ولایت فقیه در روز عاشورای حسینی قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه، یادگار ارزشمند و میراث گرانسنگی است که بنای آن به دست معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شده و با ارائه الگویی نوین و جامع برای اداره جوامع بشری، جهان را در آستانه تحولی عظیم و بی‌بدیل قرار داده و روح بیداری اسلامی را در جهان جاری و ساری کرده است.
در بخش دیگر این قطعنامه آمده است: ما عزاداران عاشورای حسینی در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی ولی فقیه زمان آیت‌الله خامنه‌ای، اعلام می‌داریم که برای صیانت و دفاع از حریم ولایت لحظه‌ای از پای ننشسته و تا خون در رگ ما جاری است به فتنه‌گران و منافقان اجازه نمی‌دهیم تا اهداف پلیدشان را در این کشور به اجرا بگذارند.

* اعلام انزجار راهپیمایان صومعه‌سرا از فتنه‌گران در 8 دی 88

امام جمعه صومعه‌سرا در جمع راهپیمایان هشتم دی سال 88 اظهار داشت که دشمنان ایران اسلامی در صدد حرمت‌شکنی بر آمدند و روز قدس شعار نه غزه، نه لبنان را سر دادند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی افزود: در 16 آذر به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توهین شد و اکنون نیز به خود این جسارت را داده‌اند که در روز عاشورا به همه آرمان‌های انقلاب و نظام توهین کرده و عاشورای حسینی را دوباره تکرار کنند.
وی به تنفر مردم بیدار ایران از آمریکا و صهیونیسم غاصب اشاره و تصریح کرد: مردم در این راهپیمایی تمام تنفر خود را به نمایش گذاشتند و با هوشیاری و دانایی در این راهپیمایی شرکت کردند.
صدیقی گفت: مردم ولایتمدار و مسلمان ایران امروز نشان دادند که مصمم در دفاع از همه مقدسات و این آب و خاک هستند.
امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره سخنان فریبنده رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: ملت ایران دلباخته اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند و با خون خود از این آرمان دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: افرادی با فریب دشمنان جمهوری اسلامی به خیابان‌ها می‌ریزند و حرمت‌شکنی می‌کنند که از طرف رسانه‌های غربی حمایت می‌شوند.
صدیقی با بیان اینکه کارها از طرف نظام جمهوری اسلامی با تدبیر انجام شده است، اظهار داشت: عوامل اغتشاش‌ها برای مردم مشخص هستند و مردم آگاهانه در صحنه‌ها حضور می‌یابند.
امام جمعه صومعه‌سرا سکوت در برابر ظلم را جایز ندانست و گفت: اکنون دین و راه امام حسین (ع) در میان است و همه اقشار باید از قرآن، دین، قیامت و تمام اعتقادهای نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند و اراذل و اوباش را به جای خود بنشانند.
 
* راهپیمایی اعتراض گونه هزاران نفر از مردم شیعه و سنی تالش در 8 دی 88

در هشتم دی سال 88 هزاران نفر از مردم شیعه و سنی تالش در اعتراض به هتک حرمت ساحت عاشورا، تظاهرات کردند.
هزاران نفر از مردم شیعه و سنی تالش در راهپیمایی اعتراض‌آمیز 8 دی سال 88 به هتک حرمت روز عاشورا با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ـ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «حسین حسین شعار ماست ـ شهادت افتخار ماست»، «عزا عزاست امروز ـ مهدی صاحب‌الزمان صاحب عزاست امروز» خشم و انزجار خود را از آشوبگران اعلام کردند.
بازار اصلی شهر تالش نیز به نشان عزای اهانت به ساحت امام حسین (ع) تعطیل شد و بازاریان به جمع تظاهرکنندگان پیوستند.
تظاهرکنندگان سیاه‌پوش تالش با در دست داشتن‌های پرچم‌های سیاه یا حسین (ع)، تمثال امام (ره) و مقام معظم رهبری و دست نوشته‌ها انزجار خود را از سران فتنه، آشوب و ضد انقلاب اعلام کردند و خواهان برخورد جدی دستگاه قضایی شدند.
روحانیون شیعه و سنی تالش، دانشجویان دانشگاه‌ها‌، جامعه هنرمندان‌، فرهنگیان‌، تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن محکومیت حوادث روز عاشورا شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را سر دادند.
جمعی از خانواده‌های معظم شهدا نیز با در دست داشتن تمثال شهدا و مقام معظم رهبری خواستار برخورد جدی و اشد مجازات برای عوامل حوادث روز عاشورا شدند.
امام جمعه تالش در اجتماع با شکوه شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: اقدام جنایتکارانه منافقان و عناصر خودفروخته در روز عاشورا غیرقابل گذشت و محکوم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌حیدر حسینی خراسانی خطاب به آشوبگران فتنه افزود: نیروهای خودفروخته، پست، فرومایه و بیگانه حرمت عاشورا را شکستند و به اموال مومنان که در عزای حسینی شرکت کرده بودند، خسارت وارد کردند و برای اینکه صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را خوشحال کنند، مرتکب این جنایت شدند و قلب ملت ایران در عزاداری عاشورا جریحه‌دار شد.
وی خطاب به فتنه‌گران اظهار داشت: شما که پرچم‌های عزاداری را پاره و به عزاداران حسین (ع) حمله‌ور شده و این جنایات را مرتکب شده‌اید، بدانید با آل علی هر که در افتاد ور افتاد.
حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: خون اباعبدالله ‌الحسین (ع) که انقلاب و همه مدیون آن هستیم، پاسخ فتنه‌گران را می‌دهد و آشوبگران بدانند که گور خود و اربابان‌شان را کنده و چهره زشت و پلید خود را با این اعمال آشکار کردند.
وی ادامه داد: فتنه‌گران با توهین به مقدسات الهی در روز عاشورا، باورها و ارزش‌های اسلام را نشانه گرفتند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عاشورا روز احیای مکتب تشیع اسلام به وسیله اباعبدالله (ع) بود، افزود: امروز شاهدیم عده‌ای آشوبگر منافق و فریب‌خورده از طرف استکبار این روز مملو از ارزش‌ها را به آشوب کشیده و تلاش در فاصله انداختن بین مردم و ارزش‌های انقلاب دارند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در عاشورا دارد.
حسینی‌خراسانی از مردم شهیدپرور، هوشیار و با بصیرت تالش که در این راهپیمایی با شکوه حضور داشتند، تجلیل کرد و گفت: شما انسان‌هایی هستید که درس آزادگی و حمایت دین را از شهدا آموختید و امام حسین (ع) شما را آگاه و وارد میدان کرده است و تا مردم در صحنه هستند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی با بیان اینکه مسئولان ذی‌ربط و قضایی با اشد مجازات با عاملان این جنایت برخورد کنند، تصریح کرد: دیگر جای ترحم و گذشت نیست و فتنه‌گران مفسد، محارب و ضد دین هستند.
امام جمعه تالش اظهار داشت: فتنه‌گران وقتی شعارهای هنجارشکنانه سر می‌دهند و با دستگاه امام حسین (ع) مبارزه می‌کنند، باید با شدیدترین نحو با آنها برخورد کرد.
حسینی‌خراسانی حضور مردم شیعه و سنی را در این تظاهرات کم نظیر دانست و تاکید کرد: مردم نیز از دستگاه قضایی و مسئولان می‌خواهند تا با آشوبگران با اشد مجازات برخورد کنند.
فرماندار وقت تالش نیز با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس روز عاشورا اظهار داشت: مردم شیعه و سنی تالش بار دیگر با حضور منسجم در تظاهرات امروز شکوه همبستگی خود را مقابل هر گونه تهدید و در دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و حریم ولایت به گوش جهانیان رساندند.
خلیل بهروزی‌فر افزود: این افراد خود فروخته که از مردم جدا شده و در صف دشمنان انقلاب به ساحت مقدس روز عاشورا اهانت کردند، باید محاکمه و مجازات شوند.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی و شکوفایی استقلال و عظمتی که به واسطه این نظام به دست آمده، حاصل خون شهیدان و مجاهدت‌های مردان و زنانی آگاه و بصیر است، گفت: مردم با شناخت و اطاعت از ولایت در تمام میدان‌های فرهنگی، علمی، نظامی و سیاسی حضور دارند.
فرماندار تالش خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ریشه در نهضت مقدس عاشورا دارد و مانند عاشورا در عمق جان و اندیشه مردم ریشه دوانده است.

* تظاهرات مردم آستارا در 8 دی سال 88

مردم و مسئولان شهرستان مرزی بندر آستارا در محکومیت حرمت‌شکنی فتنه‌گران در روز عاشورا و اهانت به ساحت مقدس ولایت فقیه، ارزش‌های اسلامی و انقلابی توسط اغتشاشگران راهپیمایی کردند
مردم غیور شهرستان مرزنشین آستارا پس از تجمع در محل سپاه قدس این شهر و عزاداری با راهپیمایی به طرف مصلی آستارا و سر دادن شعارهای «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر منافق»، «ای فتنه‌گر حیا کن مملکت را رها کن» و «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» انزجار خود را از اهانت به ساحت ولایت فقیه نشان دادند.
مردم مرزنشین آستارا در حالی که شعار می‌دادند «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ـ دشمن رهبر نتواند که جوابم دهد»، «عامل استکباری مرگت باد ـ ننگت باد» و «خامنه‌ای خمینی دیگر است» حرمت‌شکنی فتنه‌گران در روز عاشورای حسینی و هتک حرمت به ساحت ولایت فقیه و ارزش‌های نظام و انقلاب را محکوم کردند.
فرماندار آستارا در این راهپیمایی اظهار داشت: حرکت‌های عوامل فریب خورده متاثر از استکبار جهانی و ضد انقلاب در عاشورای حسینی، قلب‌های دلدادگان به اسلام، اهل بیت (ع) و انقلاب مقدس اسلامی را جریحه‌دار کرد و دشمنان اسلام و انقلاب خرسند شدند.
کیوان اسدپور افزود: عوامل جریان فتنه و آشوبگران که ولایت را مهم‌ترین مانع برای نیل به اهداف استکباری و خیانتکارانه خود می‌بینند، با عنوان‌های مختلف و اغتشاش اصل ولایت فقیه را مورد هدف قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: آشوب و برهم زدن نظم عزاداری از طرف هر کس و هر گروه کار زشتی است و باید با مسببان آن برخورد قانونی شود.
اسدپور با اشاره به اینکه تعداد فتنه‌گران در برابر موج عظیم جمعیت وفادار به ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، تصریح کرد: اقدام‌های ضد ارزشی و ضد اسلامی فتنه‌گران نمی‌تواند ذره‌ای خلل در اراده پولادین مردم در حمایت از آرمان‌های نظام ایجاد کند و استمرار اینگونه اقدام‌ها بیش از پیش ماهیت جریان فتنه را برای مردم روشن‌تر می‌کند.
فرماندار آستارا با بیان اینکه ولایت فقیه اصل محکم دین و محور شکل‌گیری نظام اسلامی است، گفت: مردم به تبعیت از مقام عظمای ولایت به فرصت‌طلبان اجازه نمی‌دهند که به جایگاه رفیع ولایت خدشه‌ای وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: بارها خطوط قرمز انقلاب زیرپا نهاده شده است، اما ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی برای برچیده شدن طومار فتنه‌گران تنها منتظر اشاره رهبر معظم انقلاب هستند.
مردم نشان دادند دشمن نمی‌تواند در صف اتحاد آنان نفوذ کند

* راهپیمایی اعتراض آمیز مردم انزلی در 8 دی 88

مردم ولایت‌مدار بندر انزلی در حرکتی خودجوش با شرکت در راهپیمایی اعتراض‌آمیز، انزجار خود را از حرمت‌شکنی‌های فتنه‌گران در روز عاشورا اعلام کردند.
بازاریان، کارمندان اداره‌های دولتی، دانشجویان و ده‌ها هزار نفر از مردم انزلی در 8 دی سال 88 با انجام راهپیمایی اعتراض گونه، با فریادهای «مرگ بر ضد ولایت فقیه» بار دیگر حمایت و اطاعت خود را از ولی امر مسلمین آیت‌الله خامنه‌ای به نمایش گذاشتند.
تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های کشورمان و سر دادن شعارهای «سبز فقط سبز علی ـ رهبر فقط سیدعلی» و «مرگ بر منافق» مسیر مقر سابق سپاه بندر انزلی تا میدان امام خمینی (ره) را پیمودند.
در این راهپیمایی مردم که بدون هیچ گونه فراخوانی از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، یک نفر از تظاهر‌کنندگان به نمایندگی از طرف مردم همیشه در صحنه بندر انزلی بیانیه‌ای را قرائت کرد.
راهپیمایان در این بیانیه خواستار محاکمه فوری سران فتنه در ایران از طرف دستگاه قضایی شدند و از قوه قضائیه خواستند جریان محاکمه آنان را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با اعلام انزجار از بی‌حرمتی آشوبگران به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) و هنجارشکنی‌های روز عاشورا بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت کردند.

* مردم لنگرود هتک حرمت عاشورای حسینی را محکوم کردند

مردم لنگرود در 8 دی سال 88 در پاسخ به هتک حرمت عاشورای حسینی توسط اغتشاشگران جریان فتنه با حضور پر شور به خیابان‌ها آمدند و آن را محکوم کردند.
مردم عزادار این شهرستان با راهپیمایی و سر دادن شعارهای مرگ بر منافق، آمریکا، صهیونیسم و انگلیس در 8 دی سال 88 جسارت و هتک حرمت توسط اغتشاشگران جریان فتنه روز عاشورای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) را محکوم کردند.
در این راهپیمایی که اقشار مختلف مردم از جمله کسبه بازار، دانشجویان، دانش‌آموزان و... شرکت داشتند با شعارهایی مانند "منافق حیا کن ـ دانشگاه را رها کن"، "منافق حیا کن ـ این ملت را رها کن"، "جمهوری ایرانی شعار آمریکایی"، "جمهوری اسلامی شعار ملت ماست"، "یا حجت‌ابن‌الحسن تسلیت ـ خامنه‌ای مظلوم تسلیت" صدای خود را در آسمان شهر لنگرود طنین‌انداز کردند.
همچنین در این راهپیمایی با شکوه عزاداران حسینی (ع) به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان به سینه‌زنی پرداختند.
در پایان راهپیمایی قطعنامه‌ای در شش بند توسط تظاهرکنندگان در اعلام انزجار و برائت از رفتار غیرقابل توجیه و اهانت‌آمیز فریب‌خوردگان که با سوء‌استفاده از حضور پر شور مردم در حسینیه‌ها و تکایا آرامش و خلوت خیابان‌ها را برهم زدند، قرائت شد.
در این قطعنامه که با تایید راهپیمایان همراه بود، آمده است: امروز پاسخگویی به ندای هل من ناصر حسینی در استمرار آرمان امام راحل (ع) و شهدای بلند مرتبه انقلاب اسلامی است، بی‌شک دوری از آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری سبب فرو رفتن در منجلاب کفر و بی‌دینی خواهد بود که ریشه‌های این انحراف در تحرکات جنبش موسوم به سبز قابل رویت بوده که با جواب دندان‌شکن عاشورائیان ایران مواجه می‌شود.
در ادامه قطعنامه می‌افزاید: به کسانی که از روی غفلت در دام فتنه دشمنان اسیر شده‌اند توصیه می‌شود تا مسیر خود را از مسیر دشمنان اسلام و انقلاب جدا کرده و به دامان مردم برگردند که اصرار بر تکرار اشتباه گناهی نابخشودنی در پیشگاه الهی است.
در پایان قطعنامه خطاب به مسئولان قضایی در برخورد با اغتشاشگران تصریح شده است: ضمن تقدیر از حضور به موقع و شایسته امت خداجو و سلحشور در برخورد با اغتشاشگران از مسئولان ذی‌ربط به ‌ویژه مراجع قضایی درخواست می‌شود با شناسایی عوامل و مسببان این وقایع ناگوار قاطعانه برخورد کرده و آنان را به سزای قانونی و شرعی خود برسانند.
 
* حرمت‌شکنی به ساحت مقدس عاشورا ایستگاه آخر سران فتنه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تالش گفت: حرمت‌شکنی به ساحت مقدس عاشورا ایستگاه آخر سران فتنه است.
حجت‌الاسلام یحیی عبادیان در 8 دی سال 88 در جمع مردم تالش گفت: در حالی که عاشقانه و شیفتگان اباعبدالله‌الحسین (ع) غرق ماتم و عزا بودند و امت ولایت‌مدار در غم شهدای کربلا بر سر و سینه می‌زدند، پیاده نظام نفاق در ادامه اهانت به ساحت امام (ره) به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین (ع) جسارت کرده و قلب همه مومنان را جریحه‌دار کردند.
وی عاشورا را جدال و تقابل بصیرت با کج‌فهمی دانست و اظهار داشت: در آن دوران نیز برخی به امام حسین (ع) محبت داشتند اما مودت نداشتند.
عبادیان تصریح کرد: آشوبگران جریان فتنه به عزاداران امام حسین (ع) یورش بردند و نمازگزاران عاشورا را سنگباران کردند، اموال عمومی را آتش زدند و سرمست از این حرمت‌شکنی سوت و کف زنان به پایکوبی پرداختند.
وی ادامه داد: این افراد با هدایت رسانه‌های بیگانه شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و خود را از مردم و نظام دورتر کردند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: دل‌های امت اسلامی از این بی‌حرمتی‌ها مملو از غم و اندوه است و یقیناً با خروش میلیونی جواب حرمت‌شکنان را می‌دهند.
عبادیان با بیان اینکه حرمت‌شکنی‌ها ثابت می‌کند افراد کمی با اصل اسلام و انقلاب اسلامی مخالف هستند، افزود: انتخابات بهانه‌ای بیش نیست و هیچ مسلمان و انسان منصفی در روز عاشورا به عزاداران حسینی حمله نمی‌کند و نماز جماعت آنان را برهم نمی‌زند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران به خوبی ماهیت اغتشاشگران را شناخته و دست رد بر سینه سران فتنه و عوامل پشت صحنه آنان زده است، تصریح کرد: عده‌ای معدود که هنوز دنباله‌رو گروهک نفاق هستند، بهتر است از خواب غفلت بیدار شوند و ببینند از چه کسانی پیروی می‌کنند و بدانند تاوان این غفلت‌ها را می‌دهند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تالش از مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی خواستار برخورد با عاملان این جسارت شد و اظهار داشت: با تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی دشمنان ملت و نظام اسلامی را باید برای همیشه از چشم طمع دوختن به آب و خاک و منافع ملی ایرانی‌های همیشه مومن و سربلند ناامید کرد.
عبادیان با تاکید براینکه اطاعت حقیقی از آن خدا است و اطاعت از کسی جز خداوند بر ما واجب نیست، خاطرنشان کرد: اطاعت کسی که مجری احکام خداوند باشد نیز بر همه واجب است.
 
* چهره باطل و دین‌ستیز فتنه‌گران در عاشورا نمایان شد

امام جمعه وقت انزلی نیز گفت: چهره باطل و دین‌ستیز فتنه‌گران در آشوب‌های روز عاشورا نمایان شد
حجت‌الاسلام رضا حقیان در جمع مردم انزلی در 8 دی سال 88 اقدام نابخردانه فتنه‌گران در روز عاشورا و حرمت‌شکنی این روز را محکوم کرد و افزود: فتنه‌گران در آغاز از لباس و رنگ حق علیه حق استفاده کردند، ولی با ادامه فتنه‌ها ماهیت آنها برملا شد.
وی اظهار داشت: سران فتنه با بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر پیروی از خط امام (ره)، یار امام (ره) بودن و نماد مذهبی رنگ سبز علیه نظام جمهوری اسلامی دست به آشوب زدند.
حقیان ادامه داد: آشوبگران پس از آنکه دیدند با استفاده از یک رنگ دینی نمی‌توانند به اهداف خود برسند در روز عاشورا خط حقیقی تفکر خود را نشان دادند.
وی با بیان اینکه چهره دین‌‌ستیز فتنه‌گران در روز عاشورا نمایان شد، خاطرنشان کرد: حادثه روز عاشورا یک تقدیر الهی بود که سیاست غلط سران فتنه نمایش داده شود تا آنان که مدعی دینداری هستند، رسوا شوند.
امام جمعه انزلی گفت: اگر تا دیروز امیدی به بازگشت سران فتنه به راه حق بود، با حوادث عاشورا دیگر امیدی به آنان نیست، چرا که آنها علیه اصل دین شعار داده و مقابل آن ایستاده‌اند.
وی وظیفه مردم را در شرایط کنونی حمایت و اطاعت از مواضع و فرمایش‌های مقام معظم رهبری دانست و افزود: مردم آگاه ایران تاکنون با راهپیمایی‌ها، تظاهرات و بیانیه‌ها وظیفه خود را به انجام رسانده و عاشقانه و آگاهانه در راه ولایت گام گذاشته‌اند.
حقیان با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی با آشوبگران و سران فتنه اظهار داشت: دستگاه قضایی نیز باید با سیاستگذاری صحیح تصمیم جدی و قاطع در این زمینه بگیرد.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید چنان برخوردی با سران فتنه کند که درس عبرتی برای همه دشمنان ایران اسلامی باشد.
امام جمعه انزلی هوشیاری و بصیرت ملت ایران را همواره خنثی‌کننده توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان ایران اسلامی بیان و این امر را مورد تاکید قرار داد.

* ولایت فقیه تداوم‌ ولایت امیرالمومنین (ع) است

امام جمعه آستارا گفت: ولایت فقیه مظهر و تداوم دهنده ولایت امیرالمومنین (ع) بوده و جریان فتنه سبز به آخر خط رسیده است و هر چه تلاش کند نتیجه معکوس می‌گیرد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی در 8 دی سال 88 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا ضمن محکوم کردن حرمت‌شکنی فتنه‌گران در روز عاشورای حسینی اظهار داشت: فتنه‌گران در هتک حرمت روز عاشورا روی دشمنان اسلام و یزیدیان را سفید کردند.
وی ادامه داد: روز عاشورا که بیانگر رشادت و جانفشانی حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در مقابله با ظالمان یزیدی بود، آشوبگران با ایجاد اغتشاش و اهانت به ارزش‌های اسلامی و ولایت، استکبار جهانی را خوشنود کردند.
اکرمی با بیان اینکه جریان فتنه سبز به دنبال ساختارشکنی و از بین بردن قداست افراد مورد احترام است، افزود: فتنه‌گران فاسد با سردادن شعارهایی علیه ولایت فقیه مذبوحانه تلاش می‌کنند، عمود این نظام را براندازند.
وی با تاکید بر هوشیاری مردم در برابر کینه‌توزی فتنه‌گران گفت: حضور همه جانبه مردم در صحنه، پاسخی هوشمندانه به فتنه‌گران است.
امام جمعه آستارا افزود: هر کس که برخلاف مسیر انقلاب گام بردارد، با پاسخ دندان‌شکن مردم مواجه می‌شود.
وی اضافه کرد: کسانی که اقدام‌های آشوبگرانه انجام داده و حرمت‌شکنی می‌کنند، در بین مردم جایگاهی ندارند و هر روز ماهیت واقعی این افراد برای مردم مشخص‌تر می‌شود.
اکرمی ایجاد آشوب در کشور، خسارت به اموال عمومی و کشتار جوانان و افراد بی‌گناه به طرز مشکوک را خواسته فتنه‌گری جریان جنبش سبز دانست.
وی افزود: باید از همان ابتدای آغاز این جریان تهاجمی برخوردی قاطعانه صورت می‌گرفت، چرا که عملکردهای شوم این جریان از ضربه‌زدن به اصل نظام اسلامی و انقلاب حکایت می‌کند.
اکرمی با اشاره به ضرورت ریشه‌یابی وضعیت موجود از طرف دستگاه‌های قضایی و وزارت اطلاعات خاطر‌نشان کرد: عاملان اصلی فتنه‌های اخیر شکست‌خوردگان انتخابات ریاست جمهوری هستند.
وی ولایت فقیه را مظهر و تداوم دهنده ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) و نایب بر حق امام زمان (عج) خواند و گفت: هرگونه اهانت به ولایت فقیه به منزله توهین به اصل امامت است.
امام جمعه آستارا تصریح کرد: اقدام‌های توهین‌آمیز فتنه‌گران و آشوبگران به ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی و عاشورایی ملت مومن و ولایتمدار ایران اسلامی سناریوی از پیش طراحی شده برای تضعیف ارزش‌های نظام و ولایت فقیه است.

* پشتیبانی مردم گیلان از ولایت فقیه در 8 دی 88

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در 10 دی 88 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس حضور پرشور مردم گیلان در خلق حماسه 8 دی را اینگونه عنوان کرد: مردم با حضور پر شور خود نشان دادند پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب هستند و دشمن نمی‌تواند در صف اتحاد آنان نفوذ کند.
حسن خسته‌بند افزود: شاهد یکی دیگر از آزمون و خطاهایی هستیم که طی 30 سال گذشته در حال انجام است که متاسفانه برخی نتوانستند در این امتحان سربلند بیرون آیند.
وی ادامه داد: فتنه‌گران دیگر با انتخابات و مسائل سیاسی کاری ندارند بلکه با اصل اسلام و انقلاب مشکل دارند و نباید اجازه دهیم شرایط خوشحالی دشمن در کشور فراهم شود.
خسته‌بند با اشاره به روز عاشورا و اقدام به هتک حرمت سید‌الشهدا (ع) اظهار داشت: آشوبگران دست‌پرورده دشمنانی هستند که هر روز برای مبارزه با انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌های مختلفی دارند.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهانت به ارزش‌ها و بی‌حرمتی به مقدسات به‌ویژه ساحت امام حسین (ع) و به آتش کشیدن پرچم‌های عزاداری و حمله به زنان و مردان عزادار و سوگوار در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده و نشان دهنده آن است که دشمنان اسلام و انقلاب به‌وسیله دست‌نشانده‌های خود در کشور به دنبال ایجاد فتنه هستند.
وی گفت: اقدام‌های حرمت‌شکنانه این گروه اندک مورد پذیرش نیست و مردم در راهپیمایی امروز با حضور گسترده و عظیم خود نشان دادند که همیشه پشتیبان ولایت فقیه هستند و اجازه نخواهند داد برخی سبب فتنه‌گری در کشور باشند.
خسته‌بند خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار ایران انتظار دارند مراجع قانونی ضمن تعیین اشد مجازات برای عاملان آشوب‌ها آنان را به جزای اعمال ننگین خود برسانند.

* لحظه دیدار آقا حقیقتی که مثل یک رویا بود
 
صحنه پرشور و هیجان دیدار مردم ولایت‌مدار گیلان با رهبر معظم انقلاب حقیقتی مانند یک رویا بود.
یک سال پس از 8 دی سال 88 در هشتم دی سال 89 ، زمانی که 150 اتوبوس حامل مردم ولایت‌مدار گیلان ساعت 4:30 صبح به تهران رسید، خواب از سر همه پریده بود، چشم‌ها به دروازه بزرگ آزادی دوخته شده بود و همه شادمان بودند که سرانجام تاریکی شب به سپیدی صبح رسیده است.
مسافران این کاروان که برای دیدار با آقا لحظه‌ شماری می‌کردند، از هم می‌پرسیدند آقا را باید کجا زیارت کنیم، آیا واقعا لحظه وصال نزدیک است.
کاروان مسافران این غافله عشق به ورزشگاه آزادی برای اقامه نماز و صرف صبحانه رسیدند و در نگاه نخست پرده‌های خوشامدگویی از طرف گیلانیان مقیم تهران در جلوی درب ورزشگاه خودنمایی می‌کرد.
به محض ورود مسافران به محوطه ورزشگاه آزادی تهران سیل خبرنگاران در آن هنگام صبح مسافران را غافلگیر کرد، آنها آمده بودند تا از هر لحظه این دیدار گزارش و خبر تهیه کنند.
پس از جابه‌جایی‌هایی لازم برای جداسازی صف نماز خواهران و براداران، نماز اقامه شد و پس از آن نیز مسافران این کاروان عشق صبحانه میل کردند.
همه بی‌صبرانه منتظر دیدار آقا بودند و سرانجام کاروان‌ به بیت رهبری رسید و پیش از ظهر امروز مردم هیجان زده گیلان که عاشقانه در انتظار دیدار رهبرشان بودند وارد حسینیه شدند و با فریادهای کوبنده ندا در دادند «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم» و اشک شوق بود که از دیدگان آنها جاری می‌شد و سرود «ما فرزندان میرزاییم» خوانده شد.
در آن شلوغی صدای ضربان قلب مردم عاشق ولایت به خوبی شنیده می‌شد و برخی از خواهران نیز به دلیل اشتیاق زیاد از حال رفتند و دوباره فریاد حاضران بلند شد «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و همچنان این شعارها تکرار شد تا دیدگان عاشق گیل مردان و گیل زنان به جمال مبارک آقا روشن شد.
نمی‌توانم این صحنه را به خوبی توصیف کنم که چگونه صدای هق هق گریه مردان و زنان بلند بود و چگونه اشک را بی‌مهابا بر پهنای صورتشان می‌غلطاندند.
اشک بی‌رودربایستی بیرون می‌ریخت و چهره‌های همه بدون استثنا خیس بود و صدای ضربان قلب‌ها تندتر شده بود، شعارها محکم‌تر و کوبنده‌تر شد، «‌خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».
 
* کاروان عشق ولایت از گیلان به سوی یار شتافت 

کاروان مردم عاشق ولایت با نوای عشق به رهبر از دیار میرزا کوچک به دیدار نایب بر حق امام زمان (عج) شتافت.
شور و حالی در کاروان‌های مردم عاشق ولایت ایجاد شده است
طبق قرار برگزاری دیدار مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب، اعلام کردند که کاروان مردمی ساعت 11:30 سه‌شنبه شب در مصلا، فرمانداری و دانشکده علوم پایه رشت جمع شوند تا به سمت یار حرکت کنند و مردم عاشق ولایت با شور وصف‌ناپذیری خود را به میعادگاه وعده رساندند تا از غافله عشق جا نمانند.
غافله سالار این کاروان مردمانی عاشق بودند که از راه‌های دور و نزدیک شهرستان‌های مختلف گیلان طبق سهمیه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده بود، مشتاقانه خود را به میعادگاه رساندند.
در این بین نیز کسانی بودند که با شوق زیاد خود را به اتوبوس‌های کاروان رساندند ولی از آنجا که سهمیه نداشتند با دلی غمگین از سفر این دیدار باز ماندند و مسافران این کاروان را بدرقه کردند.
به راستی این چه شوق و شعفی است که این چنین مردم را از بستر خواب به خیابان کشانده تا در تاریکی شب با سوز دل با رهبر خود نجوا کنند تا سپیده صبح که به دیدارش روند.
در بین مردم مسئولانی نیز حضور داشتند که همراه با مردم به سفر عشق می‌رفتند.
فرماندار رشت که از مسافران این کاروان است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 5 هزار نفر از گیلان به دیدار رهبر می‌روند که پنج درصد مسئولان و 95 درصد مردم هستند.
ولی‌الله عظمتی افزود: بیش از 2 هزار و 500 نفر از رشت هستند و استقبال مردم چند برابر ظرفیت بود و به دلیل محدود بودن به ناچار همین تعداد افراد را می‌بریم.
وی دلیل این سفر را حضور پرشور مردم در هشتم دی سال 88 دانست و بیان داشت: مردم گیلان در این روز به حمایت از ولایت فقیه حماسه آفریدند و به همین دلیل در سالگرد این حضور به دیدار رهبر می‌رویم.
لحظاتی دیگر اتوبوس‌های حامل مردم و مسئولان به طرف خانه یار حرکت می‌کنند، همه در صندلی‌های خود به ظاهر آرام نشسته‌اند ولی چهره‌ها و چشم‌ها شوق و شعفی دارند که وصف‌نشدنی است.
 
* یادمان نرود همواره مطیع امر رهبر باشیم

خاطرات را مرور کردیم تا به اینجا برسیم که یادمان نرود همواره مطیع امر رهبر باشیم تا سعادت دنیا و آخرت نصیبمان شود و چه زیبا فرمود آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی که «ما آمده‌ایم در این دنیا قیمت پیدا کنیم و برویم و نیامده‌ایم که به هر قیمتی زندگی کنیم».
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول