اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ‌ارشاد قم عنوان کرد

اجرای گسترده برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در ماه‌های پایانی سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اجرا و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در سه ماه پایانی سال خبر داد و برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه و نمایشگاه کتاب استان قم را از جمله این فعالیت‌ها دانست.

اجرای گسترده برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در ماه‌های پایانی سال
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: قم استان ویژه‌ای است که باید همراه با تمام مزیت‌های موجود به آن توجه شود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های محلی، بومی، ملی و بین‌المللی قم یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سال جاری است و در این زمینه تلاش برای هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی بر سر مسائل فرهنگی و تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان از محورهای اصلی این اداره کل است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر تقویت پژوهش در فعالیت‌های فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: فرهنگ مقوله پیچیده‌ای است به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های فرهنگی نیازمند امر پژوهش هستند.
وی در رابطه با انجمن‌های هنری و فعالیت‌های آنها افزود: ضروری است که مخاطبان این انجمن‌ها همه آموزش‌های لازم را بگذرانند و در حوزه کانون‌های آگهی نیز باید به تبلیغات به عنوان یک علم نگاه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیمه دوم سال جاری گفت: نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه، دی ماه سال جاری در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه توسط اتحادیه ناشران برگزار شده و با همکاری بخش خصوصی برگزار شده و بیش از 170 ناشر داخلی و خارجی نظیر لبنان و عراق در 80 غرفه به عرضه کتاب‌های خود خواهند پرداخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز پنجم تا 11 بهمن با همکاری مرکز توسعه و فناوری دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار می شود، گفت: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از سراسر کشور محصولات خود را عرضه می‌کنند.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سال جاری، برگزاری نمایشگاه کتاب قم خواهد بود که با شرکت 250 ناشر در روزهای هشتم تا 14 بهمن ماه سال جاری و در بیش از 100 غرفه برگزار می‌شود.
اسماعیلی‌طبا از برگزاری نخستین جشنواره ناشران استان قم در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: در این جشنواره از ناشران برتر استان قم تجلیل به عمل خواهد آمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال مهدوی در اوایل سال آینده ابراز کرد: نخستین جشنواره تخصصی کتاب کودک و نوجوان نیز با حضور 100 ناشر در 70 غرفه با حمایت کانون پرورش فکری
کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
وی به برگزاری جشنواره شعر فجر قم همزمان با سایر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: شاعران قم و شاعرانی از سراسر کشور در روز 20 بهمن ماه سال جاری در جشنواره شعر فجر قم به ارائه آثار خود می‌پردازند.
اسماعیلی‌طبا افزود: در روز 23 بهمن ماه سال جاری نیز نخستین جشنواره انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان با مشارکت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در قم برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار این اداره کل قرار دارد تجلیل از مفاخر استان است، عنوان کرد: سعی می‌کنیم همایش بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی را تا اردیبهشت ماه سال آینده و در سالروز ارتحال این عالم بزرگ در قم برگزار کنیم.
وی اظهار کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، جلسات نقد و بررسی آثار عرضه شده نیز تشکیل می‌شود تا مخاطبان با مفاهیم کتاب‌های موجود آشنایی بیشتری پیدا کنند.
اسماعیلی‌طبا از برگزاری پنجمین جشنواره تجربه‌های جوان ویژه هنرهای نمایشی در قم خبر داد و افزود: مسابقه تصویرسازی نیز توسط انجمن هنرهای تجسمی قم برگزار می‌شود ضمن اینکه برای بخش هنری جشنواره طلیعه ظهور نیز که در 15 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد فراخوان داده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: جشنواره استانی فیلم و فیلمنامه‌نویسی نیز توسط انجمن سینمای جوان قم تدارک دیده شده است و علاوه بر جشنواره سراسری راه نور ویژه سرودهای انقلابی و مذهبی در قم برگزار می‌شود که هدف از آن اجرای صحیح برنامه‌های موسیقی سنتی ایرانی بر روی اشعار مذهبی و آیینی است.
وی با اشاره به تاکید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اجرای عمومی گروه‌های نمایشی ابراز کرد: کلاس‌های آموزشی نمایش و تئاتر در اسفند ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول