اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی رفسنجان خبر داد

شناسایی 3 هزار معلول در رفسنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: حدود 3 هزار معلول در شهرستان رفسنجان شناسایی شده است.

شناسایی 3 هزار معلول در رفسنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس بلندی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان به ایجاد محیط مناسب برای عبور و مرور معلولان تأکید کرد و اظهار داشت: معلولان شاید به ظاهر ناتوان باشند، اما توانایی‌هایی که آن‌ها دارند، شاید یک فرد سالم در جامعه نداشته باشد.
وی به حقوق یکسان برای معلولان و افراد سالم اشاره کرد و ابراز داشت: براساس مصوبه‌های سازمان ملل، معلولان حق دارند به طور مستقل از امکانات جامعه استفاده کنند و ادارات و نهادها هم باید راهکارهایی نسبت به تردد راحت این قشر برای انجام کارهایشان پیش‌بینی کنند.
بلندی خاطرنشان کرد: 3 هزار معلول شناسایی شده در رفسنجان داریم که به دلیل عدم مناسب‌سازی محیط برای آن‌ها کمتر شاهد حضورشان در جامعه هستیم.
وی ایجاد فضاهای مناسب را در مورد حضور این افراد در جامعه مؤثر خواند و تصریح کرد: معاون عمرانی استانداری طی ابلاغیه‌ای تمام ادارات را موظف دانسته در این مورد امکانات لازم را فراهم آورند، اما بعضی ادارات هنوز هیچ اقدامی نکرده‌اند.
وی به ایجاد رمپ با شیب استاندارد اشاره کرد و گفت: اگر مصوبه‌ای باشد که تمام دستگاه‌ها تا پایان سال بتوانند رمپی داشته باشند که معلولان راحت بتوانند وارد ادارات شوند، بسیار دل‌گرم کننده است.
بلندی به معلولان موفق اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از معلولان در مقاطع عالی دانشگاهی تحصیل و عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و این مهم بیانگر توانمندی‌های بالای این قشر از جامعه است که موجب می‌شود، بیشتر برای رفاه آن‌ها کوشش کنیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول