اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان پزشکی قانونی خبر داد:

کاهش 25 درصدی تلفات با سلاح سرد در کشور/ اجرای طرح «دادپزشک» در راستای صدور گواهی فوت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش 25 درصدی تلفات ناشی از سلاح سرد در نزاع و درگیری در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: تمام مشکلات در راستای صدور گواهی فوت نیز در قالب طرح «دادپزشک» تهیه شده است.

کاهش 25 درصدی تلفات با سلاح سرد در کشور/ اجرای طرح «دادپزشک» در راستای صدور گواهی فوت
احمد شجاعی امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آمار درگیری و نزاع در کشور اظهار داشت: در نیمه نخست امسال آمار معاینات نزاع در مراکز پزشکی قانونی کشور با 2.3 درصد کاهش، از 364 هزار و 33 در مورد مدت مشابه سال قبل به 355 هزار و 500 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه اراده تشکیلات قضایی موجب کاهش تلفات ناشی از نزاع شده است، افزود: در مدت مذکور تعداد 464 مورد تلفات ناشی از سلاح سرد صورت گرفت که نسبت به 625 مورد مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.
به گفته شجاعی، بیشترین مراجعات نزاع در مدت مذکور مربوط به تهران با عدد 57 هزار و 721 نفر و خراسان رضوی با عدد 32 هزار و 917 نفر و کمترین موارد نزاع نیز در استان‌های خراسان جنوبی با یک‌هزار و 589 نفر و ایلام با عدد 2 هزار و 328 نفر بوده است.
وی سازمان پزشکی قانونی را حلقه وصل قوه قضائیه با دانشگاه علوم پزشکی دانست و تصریح کرد: در هیچ جای کشور سازمانی وجود ندارد که دارای چنین مرکز علمی باشد.
این مسئول درباره وضعیت تصادفات رانندگی طبق اعلام پزشکی قانونی بیان داشت: در نیمه نخست امسال میزان فوتی ناشی از تصادفات رانندگی 13.6 درصد کاهش داشته است.
وی یکی از دلایل این کاهش را اعمال قانون جدید راهنمایی و رانندگی در کشور ذکر کرد و افزود: قانون جدید راهنمایی و رانندگی در این زمینه تاثیرگذار بوده است.
شجاعی از اجرای طرح «دادپزشک» در راستای صدور گواهی فوت خبر داد و ابراز داشت: تمام مشکلات در راستای صدور گواهی فوت در قالب طرح «دادپزشک» تهیه شده و در صورت تصویب این طرح مشکلات مراجعان برای صدور گواهی فوت کاهش می‌یابد.
وی برنامه آینده سازمان پزشکی قانونی گیلان را استاندارد کردن اداره‌های کل پزشکی قانونی و تجهیز آنها به آزمایشگاه‌های تخصصی و مدرنیزه کردن شیوه‌ها عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفته شدن ابزار سازمان پزشکی قانونی به عدالت قضایی کمک می‌کند و در تمام زمینه‌ها طرح‌های ملی را در پیش داریم.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور توسعه و احداث سالن‌های تشریح در کشور و استانداردسازی آنها را از برنامه‌های مهم این سازمان بیان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول