اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

اخذ هرگونه وجه از دانش‌آموزان غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اخذ هرگونه وجه از دانش‌آموزان برای کلاس‌های فوق برنامه و کمک به مدرسه ممنوع است.

اخذ هرگونه وجه از دانش‌آموزان غیرقانونی است
عباس حسنی محتشم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، با تأکید بر اینکه مدارس حق گرفتن اجباری هزینه فوق برنامه از دانش‌آموزان را ندارند، افزود: با توجه به اینکه حضور در کلاس‌های فوق برنامه کاملاً اختیاری است، مدیران مدارس حق گرفتن هیچ هزینه‌ اجباری برای فوق برنامه ندارند.
وی تصریح کرد: مدیران مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری نمی‌توانند دانش آموز را وادار به حضور در فوق برنامه و اخذ وجه کنند به همین دلیل والدین در چنین مواردی می‌توانند به آموزش و پرورش استان مراجعه کنند تا با آنها برخورد شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان داشت: مدارس دولتی موظف به برگزاری کلاس‌های درس روزانه هستند و نباید به خاطر عدم پرداخت وجه فوق برنامه، دانش‌آموزی را به بیرون از کلاس تنبیه کرد چرا که حق دانش‌آموز این است که در کلاس درس اصلی خود حضور یابد.
وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران به دستور آموزش و پرورش که در عدم پرداخت وجه از سوی خانواده‌ها تأکید می‌کند، توجهی نداشته باشند، خانواده‌ها می‌توانند به صورت موردی به اداره آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنند تا کارشناسان با مدیر مربوطه برخورد کنند.
وی در خصوص اینکه برخی مدیران به خاطر عدم پرداخت وجه مورد نظر، دانش‌آموزان را تهدید به راه ندادن به جلسه امتحان می‌کنند، اظهار کرد: مدیران اصلاً نمی توانند چنین برخوردی با دانش‌آموزان داشته باشند، و در این راستا خانواده‌ها مقصر هستند که چنین مواردی را به آموزش و پرورش گزارش نمی‌دهند.
حسنی محتشم در پایان سخنانش اذعان داشت: بر اساس مصوبه وزارت کشور اخذ هرگونه وجه از دانش‌آموزان چه برای فوق برنامه اجباری و چه برای کمک به مدارس ممنوع است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول