اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه قم:

طرح جامع تدوین کتب درسی آموزش و پرورش اجرا شد

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: طرح جامع تربیتی و طرح جامع تدوین کتاب درسی آموزش و پرورش انجام شده است.

طرح جامع تدوین کتب درسی آموزش و پرورش اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه حجت الاسلام محمدحسن نبوی در کارگاره آموزشی ـ توجیهی معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه علمیه اظهار داشت: بسیار خوب است که توجه به نیازهای مردم برای ما به عنوان یک فرهنگ در بیاید.
وی افزود: حوائج به دو دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شوند که حوائج معنوی اهمیت زیادی دارد چرا که پاداشی برای آنها در نظر گرفته شده بسیار بیشتر از پاداشی است که در دنیا به ما داده می‌شود.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه توجه به امر هدایت را ضروری دانست و عنوان داشت: هر یک از ما باید به فکر هدایت باشیم چرا که مهم‌ترین دعا‌های ما هم برای هدایت است.
حجت الاسلام نبوی ادامه داد: معلم باید دغدغه دین دانش آموز را داشته باشد و تلاش‌های زیادی را در زمینه هدایت او انجام دهد.
وی بر تقویت همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه تاکید کرد و عنوان داشت: در این زمینه تنها آموزش و پرورش وظیفه ندارد، بلکه باید به کمک حوزه علمیه به دین پروری بپردازند.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های حوزه علمیه در این زمینه اشاره کرد و گفت: نقد کتب آموزش و پرورش از اقداماتی است که صورت گرفته و در این زمینه سه کتب اول، دوم و سوم
حجت‌الاسلام نبوی از طرح جامع تدوین کتاب درسی آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع تربیتی و طرح جامع تدوین کتاب درسی آموزش و پرورش انجام شده است.
وی در زمینه اعزام روحانی برای دوره‌های تربیت معلم و مبلغ اعلام آمادگی کرد و افزود: اگر استانی بخواهد به طور خصوصی برای معلمان دینی و یا غیر از آنها دوره‌های تربیت معلم برگزار کند استقبال خواهیم کرد و برای آنها روحانی اعزام می‌کنیم.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بیان کرد: سال گذشته فقط در قم 18 هزار برنامه تبلیغی داشتیم و در شهرستان‌های دیگر نیز ابتدا اعلام آمادگی شد و سپس برای روحانیون دوره هجرت برگزار کردیم.
حجت الاسلام نبوی به مدارس امین اشاره کرد و عنوان داشت: تعداد این مدارس 36 مدرسه بود که به 116 مدرسه رسید و به هر حوزه‌ای شش مدرسه واگذار شده است و ما نیز تمام ظرفیت تربیتی خود را در اختیار آنها گذاشتیم.
وی اضافه کرد: باید تمرکز بر روی تربیت دینی دانش‌آموزان صورت گیرد و بزرگترین کار فرهنگی باید در خود مدارس ایجاد شده و بر روی ظرفیت‌های دینی سرمایه گذاری شود.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه به موضوع فرقه‌ها و ادیان مختلف اشاره کرد و افزود: مهمترین بحث جدی موضوع فرقه‌ها، ادیان و مذاهب و شیطان پرستی است که دشمنان از آنها استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: دشمن از این ادیان و فرقه‌ها استفاده می‌کند چرا که بهترین راه برای تضعیف مرکز نظام استفاده از این فرقه‌هاست و آنها برای اینکه بخواهند به نظام دینی ما ضربه بزنند ابتدا اعتقادات را مورد تهاجم قرار می‌دهند.
وی گفت: با توجه به این مسائل مدیران مدارس باید حساسیت زیادی به این موضوعات داشته باشند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول